Hundliv i Västervik?

Status
Stängd för vidare inlägg.

MiniLi

Trådstartare
Ila och jag har tankar på att veckorpendla till Västervik då jag ev är aktuell för en tjänst där efter examen. Jag vet typ ingenting om staden, mer än att det är fint på sommaren och att Jami har en inomhushall någonstans i krokarna.

Hur är hundlivet i Västervik?
Vart ligger brukshundsklubben? Är den trevlig?
Finns det roliga och duktiga hundmänniskor? Bruksfolk?
Kan man tänkas hitta en sökgrupp?
Hur löser man bäst hundpassning dagtid?
Tränare/instruktörer i närheten?

Ja, allt ni kan tänka er som jag behöver veta när jag överväger om det kanske blir Västervik för oss framöver.

Tar gärna emot sån där civil information också, om boende, områden osv. Men hundaktiviteterna är ju viktigast :D

Sv: Hundliv i Västervik?

Jag vet inte mycket om hundlivet i Västervik men vi var där och körde apellspåret så jag vet att brukshundsklubben ligger "på andra sidan" när man kommer från Linköping men ganska nära samhället. De hade inte flera stora planer som man kanske blir lite bortskämd med här utan en större delad i två delar. Det verkade finnas en del bruksfolk iaf :)

Jag har bott i Västervik, men hade inte hund då så jag vet väldigt lite om hundlivet :D Men det är fantastiskt vacker natur där tycker jag och många långa fina promenader längst vattnet. Jag har en vän som har hund som jag kan koppla ihop dig med om du vill, hon vet säkert mer.

Annars:

Restauranger: Guldkant och Smugglaren
Bar: Briggen is the place to be :D

Tack för era svar. Jag har tackat ja till ett annat jobb så inget västervik för oss :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka