Hundhimlens vackraste ängel

mian1

Trådstartare
Strax innan klockan 16 i dag anlände den vackraste ängel himlen skådat. Just Doris hundhimmel är enändlös Dux-säng, supermjuk med extra tjock bäddmadrass, fluffigt polyesterstoppade täcken och kuddar och alltid nymanglade, vädrade, vita lakan. Mitt i hennes himmel finns en mjuk och go himmelshusse som hon får sova nära hos, som klappar henne så mycket hon vill och som matar henne med köttbullar och grillkorv så att hon alltid är mätt och nöjd. I Doris himmel finns ingen klåda, inga infektioner, ingen allergi, det regnar aldrig och hon behöver aldrig gå ut för att kissa. I himlen finns ultraabsorberande ryamattor som bara är till för henne att kissa på.

Vi hoppas att hon trivdes hos oss och tyckte lika mycket om oss som vi tyckte om henne. Vi hoppas att hon inte led för mycket och att hon i sin himmel kan förstå att det var för hennes egen skull som vi beslöt att avliva henne.

Tack alla för allt stöd och alla råd vi fått under åren. Ville bara berätta att vår lilla Doris nu fått somna in då hon blivit sämre igen, trots vaccinet. Hon skulle aldrig ha blivit frisk och tyvärr levde hon inte längre ett värdigt liv. I alla fall tror vi inte att hon kan ha gjort det.
Vi har gråtit hela dagen, men vi är övertygade om att vi tog ett riktigt beslut. Husse åkte med henne för att hon var husses hund och för att det var lugnast att bara åka en. Hon somnade i hans famn, allt gick fort och fridfullt till.
Och vi är bara så ledsna :cry:

Sv: Hundhimlens vackraste ängel

Men vilken iúnderbar hundhimmel hon har nu då...speciellt med dom ultraabsorberande ryamattorna :D ....är övertygad om att ni tog rätt beslut, men sorgen o saknaden finns där ändå.....hoppas hon möter min Figo som finns där uppe nånstans, han hade humor och dom kan berätta om deras upptåg o knasiga mattar :rofl:

...och vad ledsen jag blir när jag läser det. Kanske också för att det river upp mina minnen av mina två käraste som gått bort de senaste åren. :cry:

Det är alltid så ledsamt när en kära vänner sen många år måste gå vidare.... Jag kommer nog snart ha en till vän som ansluter sig till de övriga två. Men jag hoppas det dröjer en tid till.... :cry:

Ni fattade en mycket svårt beslut, ett beslut fullt av kärlek. Det vet Doris...

Tänker på er denna jobbiga dag!

Har inget minne av era problem med Doris (kanske har jag inte varit medlem tillräckligt länge).
Men det lät ju som om ni valde rätt beslut!
Hennes himmel låter underbar, men hon lär nog få dela säng, korv och köttbullar med gammellabben däruppe......

Usch vad ledsen jag blir när jag läser detta... Stackars er... Doris har ju varit en liten buke-personlighet med sin just speciella personlighet. Hur tar Ester det?

Måste vara okänslig nog att fråga vilken typ av allergi Doris hade då min Loka nyss har påbörjat sin behandling med vaccin och allt...?

Tröstkramar från Skåne!!

Doris var allergisk mot kvalster. Huskvalster och foderkvalster. Hon svarade bra på vaccinet, i alla fall till en början. Vad jag förstått så får de återfall eller i alla fall blir sämre då de löper eller är skendräktiga eftersom det är en stress för kroppen. Doris hade just haft ett sådant återfall och varit riktigt dålig.
Även om hon bara löper en gång om året så blev det fler månader av problem för henne än det var (nästan) problemfria veckor och det gick inte i längden.
Mycket beroende på "rasism" bland veterinärer dröjde det nästan tre år innan Doris fick sitt allergitest och sitt vaccin. På den tiden hann hennes svampeksem att bli kroniska och infektioner och inflammationer avlöste varann.

Hela tiden hoppades vi på att komma fram till vad som fattades henne och då få ett botemedel. Nu hade vi hennes diagnos och hennes vaccin, men det hjälpte ändå inte. Det hjälpte inte att vädra, att bada henne varje vecka eller ändå oftare. Hon led.

Jag hoppas att det är bättre för Loka. Jag har ju hört att många hundar blir så gott som helt friska när man vaccinerar dem.
Jag håller alla tummar jag har för att Loka är en av de som blir helt friska och problemfria!!!

Ett alldeles extra tack till dig Martha och du vet varför!

Säkert har de redan hälsat på varann, Doris och Figo. Visst får han också rulla sig bland kuddar och täcken i Doris Dux-himmel. Vem skulle förresten kunna tacka nej till en Figo som vill krypa upp i sängen och dela en köttbullemacka ;)

Å vad ledsamt att höra! :cry: :cry:
Kanske Doris kommer att träffa min gamla saluki Love där? Han ligger med all sannolikhet på någon fluffig mjuk madrass i solskenet och lapar i sig en milkshake.

Vad tråkigt :(
Du har skrivit mycket om dina hundar och det har alltid vart kul att läsa -sen försvann jag från forumet ett bra tag och nu när jag är tillbaka så har Doris blivit sjuk och dött :(
Inte kul.

Vet du ... Igår var vi ute med segelbåten i solnedgången och strödde ut Rockys aska i havet, en liten cermoni...

Jag slår vad om att han tog emot Doris med bamse pussar ( han älskar flickor ) så hon är inte ensam..

Får han bara låna lite fäll av henne så kommer han vara henne trogen tills ni ses igen..

Han var en gentleman...

Massor av tröstkramar / C som också saknar sin bäste vän

Ojdå, Loka har exakt samma, huskvalster och även foderkvalster.... Fast hon är knappt två och jag upptäckte det snabbt och hittade som tur var en vet. som trodde på mig (men den yrkeskåren ger mig kalla kårar..).

Nu förstår man vilka konsekvenser det kunde ha fått om jag inte hade stått på mig...

//E

Å nej vad ledsamt :cry: ! Skönt dock för Doris nu slipper hon klådan och allt annat som var jobbigt iom. hennes sjukdom! Hur tar Ester det? Sörjer hon också? Bassarna är ju så sociala med varandra.

Tänker på Er!

Jag beklagar verkligen Mian. Vi vet ju alla hur du och din man kämpat för att få Doris frisk, tråkigt att det slutade så här.

Kram.

Vad tråkigt att det inte funkade med vaccinet men ni tog helt rätt beslut. Doris hade turen att få så förstående och kärleksfulla ägare som ni. Hos någon annan kanske hon hade fått lida mycket mycket längre.
Älskar man sin hund så vet man också när man måste släppa taget.

*kram*

Zoya skrev:
Doris hade turen att få så förstående och kärleksfulla ägare som ni. Hos någon annan kanske hon hade fått lida mycket mycket längre.
Älskar man sin hund så vet man också när man måste släppa taget.
:bow:

Ledsamt :cry: att höra om lilla fina Doris :love: ! Vem ska nu stå för alla härliga galna upptåg?

Ge Ester några goda köttbullar!

mian1 skrev:
Strax innan klockan 16 i dag anlände den vackraste ängel himlen skådat. Just Doris hundhimmel är enändlös Dux-säng, supermjuk med extra tjock bäddmadrass, fluffigt polyesterstoppade täcken och kuddar och alltid nymanglade, vädrade, vita lakan. Mitt i hennes himmel finns en mjuk och go himmelshusse som hon får sova nära hos, som klappar henne så mycket hon vill och som matar henne med köttbullar och grillkorv så att hon alltid är mätt och nöjd. I Doris himmel finns ingen klåda, inga infektioner, ingen allergi, det regnar aldrig och hon behöver aldrig gå ut för att kissa. I himlen finns ultraabsorberande ryamattor som bara är till för henne att kissa på.

Vi hoppas att hon trivdes hos oss och tyckte lika mycket om oss som vi tyckte om henne. Vi hoppas att hon inte led för mycket och att hon i sin himmel kan förstå att det var för hennes egen skull som vi beslöt att avliva henne.

Tack alla för allt stöd och alla råd vi fått under åren. Ville bara berätta att vår lilla Doris nu fått somna in då hon blivit sämre igen, trots vaccinet. Hon skulle aldrig ha blivit frisk och tyvärr levde hon inte längre ett värdigt liv. I alla fall tror vi inte att hon kan ha gjort det.
Vi har gråtit hela dagen, men vi är övertygade om att vi tog ett riktigt beslut. Husse åkte med henne för att hon var husses hund och för att det var lugnast att bara åka en. Hon somnade i hans famn, allt gick fort och fridfullt till.
Och vi är bara så ledsna :cry:
Vet att det inte är någon tröst just nu, men lilla Doris mår bra. Hon är i sin himmel med sina nya vänner, däribland min blandrastik Bus som vi valde att avliva för tre år sedan, hon visar nog rätt henne däruppe. Min man tog också min hund till veterinär, jag kunde inte, jag bara grät och ville inte skrämma henne mer. Jag saknar henne så mycket, men minns henne med glädje för hon var en rolig hund och gav mig sååå mycket kärlek. Men hon var sjuk och mådde bäst av att få somna in.

Även jag tycker att det låter som ett riktigt beslut!
Men det gör ju inte saken lättare!

Usch vad ledsen jag blir när jag tänker på att min älskling nån dag kommer vandra vidare :cry:

Jag skickar en kram och vovvarna en varsin riktig hundpuss!

Vi fick ta bort våran Cocker i vintras, så när vi saknar henne, brukar vi åxå sitta och fantisera om hennes hundhimmel. Den är väldigt liknande Doris´himmel. Fast hennes himmelherre har snickarbyxor, keps och luktar målarfärg och trä.
Jag saknar henne i massor! Min lilla drottning.

Så sorgligt att hon inte blev bättre! Jag har ju också följt er kamp för att få henne bra. Ni har verkligen försökt!

Nu slipper hon lida mer.

Jättekramar till er alla!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka