hundhållning utomlands

wtf

Trådstartare
huvva, kom hem från en veckas semester på teneriffa igår..
blev glatt överraskad för att det inte va så många herrelösa hundar på gatorna.. men nåt som gjorde mig helt förstörd var när vi knatade in på en djuraffär i tron om att det skulle va som i Sverige! :eek:
små ensamma hundvalpar i små glasskåp! :eek: det fanns en liten förtvivlad rackare som gnällde å grät om man kom nära.. "rädda mig för bövelen!" ungefär.. sen fanns det bland annat en fransk bulldog valp som helt såg ut att ha tappat gnistan, rörde inte en fena om man tillåmed knackade på fönstret... :( var bra jäkla sugen på att ta alla mina semesterpengar å köpa den..

usch, det var hemskt.. hela dagen/veckan blev förstörd av skuldkänslor..
hur kan det ens vara lagligt att man får ha hundar/katter i glasskåp? vem tar hand om dom när det är stängt?
såg en annan djuraffär där dom hade hundarna i burar.. kändes iaf lite bättre än glasskåp.

blä!
 
Sv: hundhållning utomlands

Vi har nog varit på samma ställe på Teneriffa, jag var där för 2 veckor sen och upprördes över samma sak, men en bulle i ett glasskåp...

Hade det inte varit karantän hade jag köpt hunden...

//E
 
Sv: hundhållning utomlands

Det är hemskt, men om ni hade köpt valpen så hade det kommit dit en ny direkt ändå! :cry:
 
Sv: hundhållning utomlands

Men hade du sett den stackars hunden så... Där var vavvor och sånt också, men inget såg så sorgligt ut som bullen... Och jag gick inte ens in i affären, såg av en slump i och gick sen stora omvägar runt för att inte rusa in och hota affärsinnehavaren till livet :devil:

//E
 
Sv: hundhållning utomlands

Jag vet att jag skulle köpt upp alla hundarna där! :) Därför tittar jag inte ens åt dem, för jag vet hur jag själv är! :(
 
Sv: hundhållning utomlands

vi va i los cristianos..

joo, alltså jag vet ju att nån ny stackars valp skulle fått tagit dens plats... men han såg så lidande ut... :(
vi planerade ett bombattentat mot djuraffärerna där (givetvis skulle vi fylla hotellet först!) men jag hittade ingen bomb, så det blev inget av det.. :p

såg nog inga vavvor, kanske den lilla som tjöt så väldigt... men inget renrasigt. däremot två taxar å två perser med rinnande ögon! :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp