Sv: hundfoder

Hur blev hundarna när de inte fungerade på Axess? Bara nyfiken..

Jag har aldrig träffat en hund som i mitt tycke funkar bra på axess.
De har sett trista ut i pälsen, mjälliga. bajsat jätteofta och fisit som sjutton.
Tror det beror på det höga veteinnhållet och lågt med fett.

Själv har jag av förståliga skäl inte testat med axess, men pedegree och det funkade inte alls på min rottis som däremot fungerade utmärkt på doggy.
När jag flyttade och inte hade bil så provade jag mig igenom en del av matbutikernas sortiment och doggy slog inte bara dom utan även en hel del av de dyra fodren.

Jag har aldrig träffat en hund som i mitt tycke funkar bra på axess.
De har sett trista ut i pälsen, mjälliga. bajsat jätteofta och fisit som sjutton.
Tror det beror på det höga veteinnhållet och lågt med fett.

Själv har jag av förståliga skäl inte testat med axess, men pedegree och det funkade inte alls på min rottis som däremot fungerade utmärkt på doggy.
När jag flyttade och inte hade bil så provade jag mig igenom en del av matbutikernas sortiment och doggy slog inte bara dom utan även en hel del av de dyra fodren.

Magnussons har gett strålande/slående resultat på allergihundar.
Det finns att köpa på stor matvarukedja där Stig arbetar;)
Vad jag förstår kan Nordic väl hamna under kriteriet BARF.

Om man har en hund ska man ge den det bästa ochd et behöver verkligen inte vara det dyraste! (Se Plus-inslaget på svt) men man ska veta att anledningen till att hundar gillar Axess och andra lågprisfoder är att de besprutas med en fett-buljongblandning när de bakats klart. Detta innebär att det smakliga (och det som luktar mest) sitter utanpå kulan vilket gör att hundarna äter det.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
578
Senast: Sel
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 562
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Är det någon som vet var man kan köpa en liten, gärna billig fodertunna med ordentligt tättslutande lock? En fodertunna passande typ 2kg...
Svar
9
· Visningar
811
Senast: Flavor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31