Hunden konstig efter narkos.

AndreasEng

Trådstartare
Hej.
Hade vår 10-åriga Jack Russel-tik inne för ett tag sedan för borttagning av tandsten och extraktion av 2 st tänder. Sövdes under ingreppet.
Efter detta har hon blivit helt förändrad. Börjat gnälla mycket. Gräva inomhus hela tiden och då pratar vi verkligen gräva sönder saker typ en soffa, matta och stol. Flåsar väldigt mycket och är allmänt orolig. Vad ska jag ta mig till? Blir tokig på henne och förstår ju att hon lider men kan inte förstå vad jag ska göra åt problemet?

Snälla hjälp mig.
Vänligen,

Andreas

Stämmer in i inlägget ovan! Ring veterinären!
Hon har troligtvis ont.
Om inget kan ses på tänderna kan man ju testa om hon blir sig själv efter ett par dagar på smärtlindring?

Tandvärk är hemskt!!

Att det skulle ha med just narkosen att göra verkar mer långsökt.

Var det typ igår det hände är det kanske inte konstigt om hon har ont, tar ju tid att läka. Några dar kan vara naturligt för människor iaf.. Men min vet har skrivit ut smärtstillande efter liknande behandlingar. Och själv äter jag också smärtstillande efter tandstensborttagning!

Hej.
Hade vår 10-åriga Jack Russel-tik inne för ett tag sedan för borttagning av tandsten och extraktion av 2 st tänder. Sövdes under ingreppet.
Efter detta har hon blivit helt förändrad. Börjat gnälla mycket. Gräva inomhus hela tiden och då pratar vi verkligen gräva sönder saker typ en soffa, matta och stol. Flåsar väldigt mycket och är allmänt orolig. Vad ska jag ta mig till? Blir tokig på henne och förstår ju att hon lider men kan inte förstå vad jag ska göra åt problemet?

Snälla hjälp mig.
Vänligen,

Andreas
Det du ska göra är att kontakta veterinär. Beroende på när ingreppet gjordes kan det vara relaterat till åtgärden men det kan också vara något annat. Hon uppvisar helt klart att hon inte mår bra. Är hon kastrerad?

Det var några veckor sedan. Har dessutom varit på återbesök där de sa att allt såg bra ut i munnen.
Hon var lite hispig den första veckan men sen lugnade det ner sig en period. Men sen blev det värre igen. Hoppades på att hon löpte eller var skendräktig men det har gått alldeles för länge nu känns det som. Planen var att ringa veterinär på måndag. Tänkte med om någon haft samma erfarenhet.
Hon är inte kastrerad.

Livmoderinflammation drabbar var fjärde tik enligt försäkringsbolagen. Leder obehandlat till en plågsam död och det kan gå både fort och långsamt.

Många försäkringsbolag har telefonveterinär man kan använda även på helgen, för rådgivning.

Det var några veckor sedan. Har dessutom varit på återbesök där de sa att allt såg bra ut i munnen.
Hon var lite hispig den första veckan men sen lugnade det ner sig en period. Men sen blev det värre igen. Hoppades på att hon löpte eller var skendräktig men det har gått alldeles för länge nu känns det som. Planen var att ringa veterinär på måndag. Tänkte med om någon haft samma erfarenhet.
Hon är inte kastrerad.
Ring FirstVet eller någon av de andra mobilveterinärerna. Eller ring till större djursjukhus och fråga om de tycker att du bör komma in. Jag hade inte väntat en hel helg. Hunden mår inte bra och visar tydliga signaler på det.

Jag tänker på skendräktighet. Min tik blir sån några veckor efter löpet. Hon letar och gnäller och kryper under sängar och gräver. Aktivera och avleda hjälper. En del ger munkpeppar, men jag har ingen erfarenhet av det.

Hon är inte kastrerad.
Då är först den enklaste frågan - när löpte hon senast :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka