Hunden kissade inne!

JormasKorma

Trådstartare
Hej på er!
En kompis till mig har en JR som han inte riktigt hinner med, så han frågade mig om jag kunde ta honom ett tag, vilket jag tyckte var perfekt för mig eftersom jag vill skaffa hund någongång i framtiden!

Hunden kommer till mig och min sambo på kvällen och han går runt och inspekterar lägenheten som sig bör. Efter en stund av inspekterande är han nöjd, jag ger honom kvällsmat och en stund senare går jag ut på en sväng med honom. På promenaden både kissar och bajsar han. När vi kommer hem är allt lugnt och han sommar i mitt knä i cirka 15 minuter, sen från ingenstans hoppar han ner och kissar på mattan framför oss. Mitt framför mig och min sambo. Inget skvättande utan han kissar mycket (han kissade mycket på rundan också).
Men vi går en sväng med honom igen, kommer hem och ännu en gång sätter han sig på mattan och kissar (en annan matta den här gången).

Jag frågar ägaren om det brukar hända men han säger att det har aldrig hänt förut.
Jag blir ju rädd att vovven helt enkelt inte vill vara hos oss, att han helt enkelt kissar i protest, kan det stämma?
Men ändå kändes han trygg, efter andra kissningen på mattan så la han sig hos mig och sov i två timmar.
Bör kanske tillägga att hunden är åtta år gammal.

Så det jag undrar är, har ni några idéer om vad detta kisseri kan bero på?

Sv: Hunden kissade inne!

Jaaa, men borde det inte vara lite mer "skvättigt" då? Nu satt han ner och kissade rejält mycket.

Kompisarnas jakthund revirkissar floder. Han kan gå fram till soffan, lyfta på benet och mer eller mindre tömma blåsan trots att han nyss varit ute och rastats ordentligt.
Efter att han via kökssoffan lyckat ta sig upp på köksbordet och kissat på bananerna i fruktskålen kastrerades han och det har blivit mycket bättre...dock inte helt bra. Antar att beteendet blivit en ovana i hans fall.

Ahaa, då var det väl antagligen revirkiss då! Tycker bara att det är skumt att det enligt ägaren bara har hänt hemma hos oss...

Ni har inte haft en annan hund hemma hos er ganska nyligen? En tik nära löp eller en annan hanhund som i sin tur kan ha släppt ett par ynka droppar revikiss....som ni inte märkt?

Vi hade en tik hos oss dagen innan, men den tiken bor denna hanhund med.
Annars var det en månad sen vi hade en annan tik hemma hos oss och hon var då inte nära löp!

Det där är en grej som är skönt med kastrerade hanar för även om mina fortfarande lyfter på benet och kissar många ggr på promenad så kissar de såpass bra per gång att de verkligen är helt tomma i blåsan efter en runda. Något hunden inte blev som okastrerad. Så hade han hamnat i en sådan situatuon att han hade velat revirkissa så hade han säkerligen haft en hel del kvar att kissa ut oxå. Annars är de som okastrerade. Betuttade i löptikar och slickar på fläckar ute och hela fadderrullan.
Men en bichon vi passar som markerar inne av stress/upphetsning har bara delvis slutat efter kastrering vid 18 mån ålder. Numera är det begränsat till första dagen vi passar honom, han är 2 nu.

Det där är en grej som är skönt med kastrerade hanar för även om mina fortfarande lyfter på benet och kissar många ggr på promenad så kissar de såpass bra per gång att de verkligen är helt tomma i blåsan efter en runda. Något hunden inte blev som okastrerad. Så hade han hamnat i en sådan situatuon att han hade velat revirkissa så hade han säkerligen haft en hel del kvar att kissa ut oxå. Annars är de som okastrerade. Betuttade i löptikar och slickar på fläckar ute och hela fadderrullan.
Men en bichon vi passar som markerar inne av stress/upphetsning har bara delvis slutat efter kastrering vid 18 mån ålder. Numera är det begränsat till första dagen vi passar honom, han är 2 nu.

Min är okastrerad och tömmer sig helt på promenaderna. Han kissar ordentligt. Min förra hanne var likadan. Kastrering är ingen garanti för att de kommer tömma sig helt. Vet även flera kastrerade hanar som till viss del behållit sina "fasoner" även efter kasstreringen. Det är nog otroligt individuellt hur det blir.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 961
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 407
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 350
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar