hundbur i kombi

Mammadutt

Trådstartare
Hej, vi är spekulanter på en volvo v40. Någon som har sådan med hundbur? Går det att ha tvådelad i den utan att en vuxen Flat blir ihopmosad? Tycker bagageutrymmet ser lite litet ut men sambon är smått förälskad i bilen. Själv hade jag föredragit om vi köpt större bil men det är sambon som har körkortet och hans stålar, så jag ska ju vara glad att det inte blir en sportbil ;)

tacksam för svar!

Sv: hundbur i kombi

Hur brett är det mellan hjulhusen? Min bur var ca (knappt) 90 cm bred och min äldre (större) Labradortik fick vika sig dubbel för att kunna vända runt. Jag hade mycket sällan mellanväggen i trots att jag tycker att det är SÅ SKÖNT!

bra fråga, har inga mått... jag skulle tro vi får skippa mellanvägg och ha småhundarna i bur i baksätet, grejen är att min sambo är förblindad av v40 :eek: det blir knepigt då vi ska åka längre med alla djur, vi har ju 3 hundar, 2 katter. alltså blir det en kattsandlåda, två burar och så Flatten i bagaget.... tråååångt :P

fast vi har ju lyckats knöla in oss i en honda civic halvkombi tidigare ;) fast valpen blir ju stor så småningom, å en flat är ju inte liten :angel:

Hondan är juste. Man fäller baksätet och slänger in en stor BIA-bädd. Sen sitter iaf det ena hundkräket på passagerarsidan och "kör". När matte hoppar ur bilen så signalerar hon med tutan när det är dags för mig att komma tillbaka. Total lydnad (från min sida alltså). Jag saknar min kombi :crazy:

De är trevliga att köra men bagaget är inte hundbursvänligt. Det är ju en fet lastkant i bakänden så det måste vara specialbeställda burar som man öppnar uppåt-utåt. Oväntat liten öppning för att vara så "stor" bil. Kan inte uttala mig om knölfaktorn för flatte. Kan bara berätta att två halvårsgamla briardtjejer kan ha en rejäl bus-brottningsmatch där bak, dock utan bur (stackars hyrblsfirman...).

Alternativt grind och mellanvägg. Ger avsevärt större plats än helbur.

Dorro skrev:
De är trevliga att köra men bagaget är inte hundbursvänligt. Det är ju en fet lastkant i bakänden så det måste vara specialbeställda burar som man öppnar uppåt-utåt.

Håller helt med dig. Vi var också helt fast på en V40 tills vi öppnade bagageluckan! Det fick bli en V70 istället.

Dorro skrev:
De är trevliga att köra men bagaget är inte hundbursvänligt. Det är ju en fet lastkant i bakänden så det måste vara specialbeställda burar som man öppnar uppåt-utåt. Oväntat liten öppning för att vara så "stor" bil. Kan inte uttala mig om knölfaktorn för flatte. Kan bara berätta att två halvårsgamla briardtjejer kan ha en rejäl bus-brottningsmatch där bak, dock utan bur (stackars hyrblsfirman...).

sambon har föreslagit galler och sätta nån sorts mellanvägg som man sätter dit bara då alla 3 vovvarna ska med. den stora i ena halvan och de två små i andra. vad tror ni? V70 har vi tyvärr inte råd med, eller råd och råd, vi försöker att köpa så billigt som möjligt ;)

Det tror jag bli bra. Det kan hända att ni inte ens behöver ta bort mellanväggen eftersom att det blir stoooor skillnad mot helbur... Bara den lille inte har vassa tänder, DET är nackdelen med icke helbur...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka