Hundbenen är giftiga?

Sv: Hundbenen är giftiga?

+ Att med tanke på ursprungsländerna så finns risken att man gör sin hund till kannibal.

Artikeln är nog rätt överdriven med tanke på att det är koksalt det handlar om - det konserveras alltså i natriumklorid (som är detsamma som koksalt).

Däremot så är det svårt att veta vad för typ av hud det handlar om och vilket djurslag det kommer från:crazy: och inte heller speciellt naturligt.

Fick mig att tänka på en fodersida jag kollade häromdagen, de utlovade att deras produkter inte innehöll några E nummer ingredienser, undras hur de burit sig åt då?

Det stör mig inte speciellt, däremot vill jag inte stödja djurhållningen, päls o slaktindustrin i t ex Kina.

Vi är ofta väldigt noga o medvetna om varifrån de animalier vi äter kommer, samma med det vi utfodrar våra hundar med, men när det kommer till billiga tugg är vi mer än lovligt naiva.

Det stör mig inte speciellt, däremot vill jag inte stödja djurhållningen, päls o slaktindustrin i t ex Kina.

Vi är ofta väldigt noga o medvetna om varifrån de animalier vi äter kommer, samma med det vi utfodrar våra hundar med, men när det kommer till billiga tugg är vi mer än lovligt naiva.

Det håller jag absolut med om.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
44 900
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Dock osäker om jag får länka till denna sidan, men gör ett försök, få säga till annars. Men efter att ha läst detta så vågar ju inte...
Svar
18
· Visningar
15 495
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka