Hundarnas vardag (jakttråd med bilder)

Sv: Hundarnas vardag (jakttråd med bilder)

Fast det tycker inte jag det ser ut som, jag tycker det ser ut som den flaxar för egen maskin, om du tittar på hastigheten på flaxen. Men men, jag hoppas inte det är så, för det ser iaf väldigt otäckt ut.

Gnist, visst jagar man väl tjäder med hagel?
Jag borde eg veta jag har ju gjort båda teoriproven till JE men det står still.

Edit igen, efter att ha överlagt med Liten82, som också tyckte att han skakade den så får jag ge mig! :)

Senast ändrad:

Jag tycker nog det ser ut som fågeln är död.
För den bara hänger när handen hålls stilla.
Men jag fick titta noga, för jag tyckte som du först :D

vad illa det måste lukta när hela tarmsystemet ligger utanför älgen. haha

Bra att vi med jakthundar får en "egen" tråd :p Bilder från mig kommer på måndag/tisdag ;)

Nä, nu är ju inte jag känslig för lukter, men ett färskt tarmpaket från en idisslare (eller annan herbivor) luktar faktiskt inte alls illa. Kattinälvor däremot stinker as...

Ja´g blir ju lite nyfiken på varför fågeln fortfarande lever när ni låter Micken hoppa efter den?

Har inte sett filmen, men som en spinoff kan jag berätta att eftersom det numera är förbjudet med blyhagel i våtmarker så är det sällan tex änder dör direkt när de skjuts. Stålhagel har nämligen inte samma effekt, så det är ofta apportörer får hämta halvlevande vilt. Inget vidare kul...

vad illa det måste lukta när hela tarmsystemet ligger utanför älgen. haha

:angel:det har jag faktiskt aldrig tänkt på, antingen är man för van eller så luktar det inte;)

Men är det inte fler jakthundar/jägare här på Buke? eller nåt ni vill veta mer om, kändes så kul med denna tråd men nu är det trööögt..

Gnist kan du inte lägga in bilderna från Astron så de får se hur mkt en hund jobbar på:) under nån timme i skogen

prillan

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka