Hundar trogna sitt ursprung!

N

Novalee

Min JR tik tycker att ett gamalt göselrör i stallet är väldigt spännande:angel: grythund som hon är går hon in i detta trånga rör med stor entusiasm:rofl: hon går in flera meter och det är skitigt och trångt:crazy: sen roar hon sig gärna med att stå med huvudet i eller krypa ner i dom hållen som är bland hö och halmbalarna:idea: där hon är och bara lyssnar skulle jag tro:bump: och får otrevliga överaskningar om katterna visar sig vila i samma hål:devil:

Vad gör era hundar för tokiga grejer som har med ursprung att göra?:banana:

Sv: Hundar trogna sitt ursprung!

Min äldre Labrador är en sann apportör i alla gener. Det spelar ingen roll vad jag ger henne så hjälper hon till :) Hon har till och med burit en golvlampa *hi hi* Det är bara min fantasi som sätter gränser...

Duktig tjej..

Kan vi byta? Jag försöker få unghunden att plocka upp barnens leksaker och lägga i lådorna.. men hon är för sprallig. Berömmer jag henne för EN lyckad upplockning, så viftar hon på hela bakkroppen så ungarna flyger in i väggen.

Totalt ofokuserad efter lite beröm.

Annars är hon den som är mest trogen sitt apportör-ursprung. Vill bära bära bära. Den äldre struntar i allt hemma, försvinner på spår i skogen och tycks sträva efter att bli knallapportör på skjutbanan. *galen* (inte stolt, men ärlig är jag)
Hon TYCKER att hon är mest trogen sitt ursprung om hon får ligga på en divan och käka praliner, hjortfilé och andbröst.. blåblodig som hon är *S*

Okej då ska jag berätta vad hon också kan :angel: Det här är riktigt avundsvärt faktiskt. När min andra hund var liten så tog hon ibland saker som hon inte skulle ha. Då kunde jag bara säga att "hämta det där till matte" Så visste hon direkt vad hon skulle ta av den lille spjuvern *he he* Samma kan jag ligga i sängen (favoritposé eller?) och be henne hämta saker. Hon kanske måste försöka ett par gånger innan hon fattar jag vad menar, men hon ger sig inte. Det är inget jag tränat på utan bara upptäckt att hon kan. Sen kan vi så klart skicka saker mellan oss så bär hon, men det känns inte lika spontant som det andra gör.

Den andra hunden kan dock en sak som den äldre inte gör!! Hon hämtar posten! Den hinner knappt landa på mattan innan hon har hämtat den till mig :) Men är jag inte hemma så låter hon den ligga :love: Det är rätt så användbart om det ringer på dörren och vi inte vill öppna. Eftersom att hon inte skäller så hörs det ju inte att någon är hemma. Då kan jag viska "hämta posten" så tassar hon iväg och hämtar eventuella lappar! Inglasade balkonger, säkerhetsdörrar eller Jehovas... Tokhundar... Jag antar att de flesta hundar gör sådana här saker, men man uppskattar ju så klart alltid sina egna mest *hi hi*

Jag är både imponerad och inspirerad! Uppenbarligen går mina omkring och latar sig hela dagarna.. Dags att ta tag i det hela. Maggie tvärvägrar lära sig något inomhus. Nu måste jag sluta fjolla mig.
Till våren blir det iaf. kurser för oss. Har anmält min pappa&maggie. Han tycker vi är för hårda mot henne när vi inte ger henne godis efter bajsning. Dags att han får se/uppleva vad hon KAN göra om man anstränger sig lite.
Annars är Maggie bra på att hålla reda på lyktstolpar här på området.."-när vi passerar denna stolpe SKA jag ha godis säger "morfar""

Thelma skrev:
Annars är Maggie bra på att hålla reda på lyktstolpar här på området.."-när vi passerar denna stolpe SKA jag ha godis säger "morfar""

*ha ha ha* Det är inte illa det :p

Min hund skuttar mer än gärna efter fåglar, vilket jag iofs inte upskattar!

Min golden bär allt, allt, ALLT!!
Det har både för och nackdelar! :D

Jag har ju en vallhund. Och hon är vallhund långt in i benmärgen. Hon måste bestämt samla in allt och alla hon ser. Hundar, katter, folk... ...ja, allt som man med bästa vilja kan räkna in i flocken. Häromsistens stod vi tre personer och pratade. Utöver mitt monster var det en ung labbe med också. Och hon gav sig inte förrän vi alla stod prydligt parkerade i en liten hög som hon kunde ha koll på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 594
Senast: cello
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·
Hoppning Jag har en kanonbra hopphäst. Han kan hoppa en bana på 160 hemma och han tycker det är skit kul! Tills man kommer på tävling då han...
Svar
15
· Visningar
2 329
Senast: Hoppmallan
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 465
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar