Hundar som kissar = fläckar på gräset ?

tinna

Trådstartare
Hade en bekant som påstod att det blir fläckar på gräsmattorna när hundar kissar på dem. Är det verkligen riktigt???? :confused:

Senast ändrad:
Sv: Hundar som kissar = fläckar på gräset ?

Under alla de åren jag haft hundar (15 år), så har jag aldrig sett att det blivit fläckar på gräsmattan... Isf måste de vara väldigt små missfärgningar.

Senast ändrad av en moderator:

Det blir mer fläckar efter tikar, men fläckar blir det, oja.

Japp, vår gräsmatta är prickig!! :bump:
Vissa fläckar är brända men vissa är ovanligt gröna o fina ;)

Min gamla ponny var och hälsade på på grannens vältrimmade villagräsmatta (ihop med grannens dotter då, som lånade honom för en liten ridtur då och då) och passade på att kissa. Och han var tydligen väldigt kissnödig också...

De hade en stooooor brun fläck mitt på gräsmattan där gräset hade brännt. Hela sommaren var den kvar, och det såg inte ut som det brukade året efter heller... :D

Mina ena hund kissar jättemycket på ett ställe. Det är lika grönt och gult där som på hela andra gräsmattan. Det syns ingen skillnad alls.

Olika för olika hund.

Hunden nu blir det aldirg fläckar av. En annan valp skulle nog kunna bränna ner huset om den kissade för nära.

Så kan det ju vara...
En av mina tikar hade en "favoritfläck" på gräsmattan där hon pinkade minst en gång om dan. Den blev rätt snabbt alldeles brun.

Vår gräsmatta är alldeles prickig nu sedan vi skaffade valp. Trodde inte på sambon först när han påpekade detta.

Vår hane blir det gula prickar av om han kissar på samma ställe ett par gånger. Fick utskällning av grannarna när han var valp och inte hann mer än ut och kissa på samma plätt.

Olika hund för hund... efter settern blir det inga fläckar.. men efter salukin... vi tror att det är för att salukin dricker mkt mindre vatten... men det är inget vi vet säkert

Hela vår gräsmatta har en jämn grön färg utan fläckar.
Så det varierar nog från hund till hund, som någon skrev. :)

Vi har liten gräsmatta. Typ 20 kvm. Den var superbra vid kissträning när vovvarna var valpar...ända tills vi såg vad som hände med den. Helt förstörd. Nu har vi lagt ny gräsmatta och där är det hundförbud om de inte är VÄL avrastade.
Men det finns tabletter från Gibbon som ska neutralisera vad det nu är som gör att det bränner. Men eftersom att burken kostar nästan 200:- och vi har två stora hundar som ska ha 4 tabletter om dagen och en burk innehåller typ 60 tabletter så lät vi burken stå kvar på hyllan..

Haha, lite OT kanske men...

Jag känner en häst som alltid kissar på samma ställa varenda gång han kommer ut i hagen, gissa hur stor fläck det är där :angel: :D

Känner Du min häst?????? :eek:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 884
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama