Hundar och dammsugare

prinsessfeminist

Trådstartare
Hur reagerar era hundar på dammsugaren? Våra hundar har hittills alltid hållit sig undan. Rottisen gick och lade sig i sin korg, eller lämnade rummet om man dammsög för nära korgen.

Taxherren är inte särskilt rädd, men håller avståndet. I det avseendet har jag betecknat våra hundar som hyfsat "normala", dvs jag vet många andra hundar som gör på liknande sätt eller är rent av rädda för dammsugaren.

Vår yngsta hund däremot uppträder på ett för mig HELT nytt sätt.
Han vill leka med själva dammsugarmunstycket. Han vill hoppa mot det, sätta framtassarna på det och försöka bitas.

Han ger sig om man säger till honom, men idag testade jag att låta honom hållas. Då tar han helt sonika ett hopp från sidan, greppar stålröret och drar som om det gällde livet - samtidigt som dammsugaren väsnas och hundkompisen står bredvid och skäller oroligt.

Gör era hundar så? Det kanske inte är så ovanligt som jag tror? Jag fattar inte riktigt vad som hände mer än att han är riktigt eggad och det ser ut som om han har föresatt sig att "ta den och ge den vad den tål!"

Sv: Hundar och dammsugare

Så gjorde Ester när hon var valp. Både dammsugaren, sopborste, krattor osv. Hon blev helt galen.
Numer bryr hon sig inte alls och man kan dammsuga på henne ifall man vill.

Piru blir galen men det är nog mitt fel.

Mitt X:e fråga en dag när han var valp om jag inte kunde dammsuga när hon var i skolan så busa vi rätt länge med den o sög på han så han vart ju tokig högg hej vilt i kring sig.

sen nästa gång hon skulle dammsuga då var han ju lika tokig o då var inte jag hemma o han gav sig inte. men när ja kom hem så fick jag åka o köpa ny slang för den hade han gjort 100 hål i sen vart det Dammsugar förbud.

så till alla killar som vill slippa dammsuga här har ni jordens tips o slippa. värt o köpa ny slang lovar.

PIRU skrev:
Piru blir galen men det är nog mitt fel.

Mitt X:e fråga en dag när han var valp om jag inte kunde dammsuga när hon var i skolan så busa vi rätt länge med den o sög på han så han vart ju tokig hej vilt i kring sig.

haha :rofl:

Mannen i det här huset trodde inte sina ögon när jag lät honom hållas idag. :eek:

DÅ kom det också fram att han brukar leka med honom på det här viset och att "han har alltid gillat att greppa stålröret, men jag har inget sagt för jag tänkte att du blir väl galen."

Men nu när prinsfeministen sett att jag accepterar hundens små egenheter så blir väl situationen snart ohållbar... :crazy:

Han dammsuger ganska ofta och om det är på det här sättet dammsugaren används så är det inte konstigt att hunden ser den som en härlig brottarkompis.

Tasse brydde sig inte nämnvärt om dammsugaren. Som valp ville han leka med den, men jag var inte road. Nu som vuxen så går han undan, men kan skälla på den eller rättare sagt mig om jag kommer och ska dra runt precis där han ligger.

Evita avskyr denna hemska tingest. Hon står på avstånd och tittar skeptiskt och då och då tar hon mod tills sig och kastar sig på den och biter för fulla muggar. Inte populärt det heller hos matte. Då går hon och gömmer sig med katten i sängen.

Min bryr sig inte ett svatt nu för tiden. Man får nästan putta bort honom med damsugaren ;) men när han var lite yngre så lekte han också med med damsugaren, fast med själva slangen..den är ju sten kul som flyger fram och tillbaka ;)

Jadzia skrev:
Tasse brydde sig inte nämnvärt om dammsugaren. Som valp ville han leka med den, men jag var inte road.

Det är väl ungefär så det varit här också. :cool:

Jag har sagt ifrån när han börjat, och då har han gått och lagt sig en bit ifrån för att åtminstone kunna titta på dammsugaren.

Gissa vem som var måttligt road när det kom fram att andra inte misstycker utan att dammsugandet med fördel skall utföras av husse och hund?

Inte konstigt att han är tokig. Sådan husse sådan hund känns väldigt passande just nu.

Det jag inte fattar är bara varför hunden ger sig på röret = inte skönt?

Slangen skulle ju helt klart vara roligare.

Nja inte så mycket. Jag säger "gå till hallen" när jag ska dammsuga lägenheten och när jag kommer till hallen så ber jag de gå till nästa rum.

Min äldre håller sig lite undan av sig själv. Den andra brukar flytta på sig när dammsugaren kör över hennes tassar :D

Jag gjorde en JÄTTEROLIG sak med en tidigare hund. Hon var inte ett dugg rädd för dammsugaren så jag skulle reta henne lite med att bara snabbt suga till på henne. Efter det så var hon superduper rädd för dammsugaren och jag gör det inte igen...

Min gjorde också så när hon var liten, men jag la lite godis på dammsugaren som hon fick gå fram och ta och då blev de kompisar. :)
Fram till nyligen (hon är två år) har hon inte brytt sig om dammsugaren, nu har hon börjat tycka om den verkar det som. Lägger sig antingen precis där man ska dammsuga eller bakom där det blåser ut varmluft, och så ligger hon och flaxar med öronen. :D

Ibland får man förklaring till en del konstiga beteenden ;)

PIRU skrev:
så till alla killar som vill slippa dammsuga här har ni jordens tips o slippa. värt o köpa ny slang lovar.

Men sade du inte att det var din ex-flickvän? Tricket fungerade visst inte så bra. :o :cool:

Kontentan blev ju ny slang och ingen flickvän. Så jag antar att du dammsuger själv numera. *retas*

Tippan skrev:
Ibland får man förklaring till en del konstiga beteenden ;)

Just det. Och var det inte lite fegt att berätta liksom i "efterhand" nu när jag också (tydligen *hmmppf*) är lika barnslig som han?

hahahahah berodde inte på att jag aldrig Dammsög hemma utan andra saker , fick köpa ny slang så drog hon sen hahahahah.

så nu för jag o Piru dammsuga själva...

Herren på min avatar dvs min gosiga bulldogg :love: Han e skittuff mot dammsugaren, han anfaller alltid munstycket. Iof får jag väl skylla mig själv för jag leker ju med honom då o då. Det bästa han vet är att anfalla sladden när jag skall rulla in den i dammsugaren, han smyger sig på den och sätter en tass blixxtsnabbt på den så fort den börjat röra sig.. blir sååå stolt när han lyckats "fånga" den, detta gör han varje gång...

Min schäfer var inte speciellt förtjust i dammsugaren så hon flyttade sig alltid en bit bort när man kom med den. Hon låg kvar om man begärde det men fick hon själv välja så gick hon ifrån.
Mina greyhounds älskade den däremot och ville alltid bli dammsugade själva. Det var ju så skönt enligt dom.
Väldigt praktiskt när dom fällde :D

Min vovvsing tycker dammsugaren är en skum grej som väsnas en massa... Ska oftast lägga sig ivägen för den så man inte kommer fram och fortsätter jag då utan att bry mig om honom så studsar han upp och blänger på den. Katten däremot flyr fältet....!!

Min hund finner sig i att dammsuga. Han gillar den inte. Han är mer "rädd" för munstycket än själva dammsugaren :D Sen springer han inte omkring, utan kan flytta lite på sig om jag är för nära.

Rottistiken bryr sig inte det minsta, får ibland putta bort henne med dammsugaren. Rottishanen har man däremot hängandes i munstycket:crazy: Han tycker att det är en rolig manick:D

Ena hunden försvinner gärna iväg när man sätter på dammsugaren, medans den andra inte bryr sig alls om den.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 419
Senast: Monstermom
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·
Övr. Hund Min granne har en hund på strax över året. Jag träffade den några gånger som valp och upplevde den som grymt osäker, den vågade inte...
Svar
18
· Visningar
1 976
Senast: vallhund
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 007
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama