Hundar och dammsugare

Sv: Hundar och dammsugare

Ingen av mina bryr sig speciellt mkt om dammsugaren. De yngre tittar på och de äldre går och lägger sig. BC-hanen lägger sig alltid "i vägen", så han får man styra bort med munstycket. OBS: Han ligger Inte och eyear utan han SOVER så hårt att han inte vaknar av att jag dammsuger bredvid honom :angel:

Har en greyhoundtik på snart 11 månader, haft henne i knappt två veckor. Hon bryr sig inte ett dugg, flyttar inte ens på sig. Ligger kvar på sin fäll eller i sin säng även om man dammsuger precis intill.

Första reaktionen var att gå därifrån. Sedan att fånga sladden när den susar iväg in i dammsugaren efter färdigt arbete. Sedan att närma sej långsamt, långsamt tills nu att vilja bli dammsugen, gärna under hakan, förnöjsamt. En procedur på några år....

Vår gamla hund blev som tokig och skällde och attackerade.
Nuvarande hund går bara och hoppar upp i någon säng och ligger där tills det är färdigt.
Ena katten flyr dock, andra går iväg om den kommer för nära.

När Julie var liten skulle hon alltid leka med dammsugaren men det slutade hon som tur är med relativt snabbt ändå. Nu ligger hon och sover medan man damsuger, greyhounden är likadan.

Offtopic men ändå, jag kikade lite i din blogg, greyhounden är det Harry? Kul namn :D
Finns det några bilder från när Julie lekte med pitbullen? Skulle vara roligt att se. :)

*ha ha* Ibland vet man inte riktigt hur de tänker *fniss* (Okej, jag räknar in mig bland de också ibland ;))

Det finns bilder men tyvärr inte i min kamera. Men jag ska be killen som fotade att skicka över bilderna. Dom var toksöta. :D
Harry är greyhounden. Harrys Harry tom. ;)

Min far har alltid haft jämthundar, de har alltid gått från damsugaren. Men när den förra tiken var valp försökte han få henne att inte bry sig om "snabeldraken". Det hela slutade i att varje gång man tog fram damsugaren var man tvungen att damsuga av hunden minst en gång innan man fick fortsätta. Sen helst en gång per rum. Hon följde med och tog alla möjligheter som fanns för att bli damsugen själv. Detta var väldigt praktiskt när hon fällde!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 419
Senast: Monstermom
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·
Övr. Hund Min granne har en hund på strax över året. Jag träffade den några gånger som valp och upplevde den som grymt osäker, den vågade inte...
Svar
18
· Visningar
1 976
Senast: vallhund
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 007
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama