Hundar med änglavakt!

Lilljessicah

Trådstartare
Är din hund en fighter som överlevt det mesta and still going strong?
Min hund har olyckligtvis:

*Blivit sparkad i huvet av en häst(som tur var det ett föl utan skor)
*Fallit 1,5m på frusen väg med huvet före,som 8v. valp
*Fått en muskelskada efter bus med större hund,som tur var läkte bra!
*Varit nära att kvävas av svullnaden efter att hon hittat något att äta ute,som visade sig vara nötallergi.Hjälp!?

Hemskt att olyckor ska behöva hända,vi skyddar ju våra älsklingar till 110% men ändå så händer saker.
Nu är hon helt återställd och jag hoppas att hon får fortsätta vara den underbara,busiga unghund hon är!

Sv: Hundar med änglavakt!

trilladenerför ett minst 4 meter högt stup som valp/unghund. RUlalde som en fotboll några varv, ställde sig upp och skakade på sig och var sen lika glad som innan.
Inte ens ett vetrinärbesök behövdes.
När jag såg honom hoppa rätt ut tänkre jag bara "nu dööööööör han"
*pucko hund*

Ohhhjälp!! jag fattar att du blev ordentligt chockad! Vilken tur att han klarade sig utan skador!!=)

Så dom kan vara så korkade att de verkligen hoppar!?! Nona har stått vid stup och uppe på höga stenar och sett ut som om hon funderar på att hoppa flera gånger. Då brukar jag såklart visa henne rätt väg ner, men jag tänker ändå alltid att hon nog inte skulle hoppat fastän jag bara fortsatt gå :crazy:

Familjens bernersennen fick någon typ av allergisk reaktion när hon var lite över året. Huden på huvudet, halsen, bogen och skuldrorna svullnade upp och blev sår som varade, och hon hade hög feber. Vetererinären skrev ut antiinflammatoriska m.m. och rakade huden så att vi kunde putsa den... Det såg så hemskt ut :cry: och hon var väldigt dålig i flera dagar, vi trodde att hon skulle dö... Men hon repade sig och levde tills hon var nästan 11 år :)

Ja det kan dom, han tyckte han hade bråttom och inte tänkte gå den långsamma vägen jag och tiken gick.
Sen är min hund lite små puckad. Hade han varit männsika hade han varit en av de där tonårskillarna som spelar in "jackass" flmerna.

Kompisens lilla amstaffvalp ramlade igår ned i en brunn. 3½ meter rakt ner :crazy:

escodobe skrev:
Sen är min hund lite små puckad. Hade han varit männsika hade han varit en av de där tonårskillarna som spelar in "jackass" flmerna.

:rofl: :rofl: :rofl:

Förresten... jackass-killarna är väl inte tonåringar?

Tie skrev:
Hur gick det med valpen? :eek:

Inte en skråma. Hon föll rakt ner, förbi lite rör sen i 1½ dm vatten. Dom fick springa omkring och leta stege. När valpen väl kom upp skakade hon på sig och sprang iväg :D

Kära nån, var ska jag börja?

-Bröt benet vid 16 v ålder efter våldsam flygtur, trots att lägenheten var "valpsäkrad".

-Allergisk reaktion av knottbett (tur att man hade kortison hemma!)

-Var ute och sprang på en fotbollsplan i full rulle (vinthund) och sprang rakt igenom ett fotbollsmål med nät: Hon for rakt igenom. Jag trodde hon skulle slå ihäl sig, men hon bara reste på sig, ruskade av sig och satte sedan av i jordens kareta igen! Obegripligt!

-Juvercancer (som tycks *peppar, peppar* hålla sig i schack)

-Blev illa biten av annan hund. Flera brutna revben och hål i lungsäcken. Fick ligga på intensivvårdsavdelning i nio dygn, det var riktigt kritiskt och väldigt nära att vi förlorade henne.

Jag upphör aldrig att förvånas över denna levnadsglada lilla varelse som trots allt som hänt henne - särskilt det senaste, hundbettet - är så pigg, glad och tillitsfull.

Blivit attacker två gånger innan han hann fylla 1 år av pittbulls(bor vid ett område med många dum tonåringar med "kamphundar") En gången var det två st som flög på han och tugga över allt på han, så han fick han ligga med många dränageslangar och stygn på djursjukhuset i lite över en vecka.

Har hamnat i badkaret med en arg grön leugan:rofl:

Och en massa andra små förtelser med lyckad ut gång hittils!

Han skulle nog oxå platsa i Jackass gänget :smirk:

Min hund sprang rakt under en backande traktor :crazy: Klarade sig från att bli mosad under ena traktorhjulet med c:a 1 dm marginal.

Hon skulle hälsa på grannen som stod bakom traktorn. Grannen blev chockad - jycken tyckte bara det var livat!

Olyckor har han inte varit med om, men väl sjukdom.

Jag har inte hela historien i huvudet, men lite kortfattat.
Förra året fick han diagnosen Borrelia, efter att ha varit mkt trött och hängig ett bra tag.
Dock var det fel diagnos ( :cool: ) eftersom han inte svarade på medicinen och nya prover visade Erlichios.
Han har fått många återfall och gått på minst fem penicillin+smärtstillande kurer under 2005 (vet tyckte nog att vi skulle prova och medicinera upprepat ett år och se om vi kunde bekämpa Erlichiosen), och uppe på allt annat fick han även testikelinflammation som en biverkning av E (allvarligt, som han även som tur var blev frisk från).
I jul (har jag för mig) fick han sin senaste "återfall", dock hittades ingen Erlichios eller något fel med blodkropparna :banana: och han blev frisk själv enbart på Rimadyl (smärtstillande) :love: Det var endast ett litet virus han fick då.
Så nu för en vecka sedan blev han dålig IGEN :cry: vi åkte in och han fick diagnosen akut testikelinflammation + ett sticksår bak vid pungen, han sövdes och rengjordes ordentligt då..
Han fick penicillin + Rimadyl och gå med tratt, blev inte bra och i går var han inne hela dagen för akut kastration och dropp. Han fick komma hem på kvällen.
Nu i dag (typ 30 minuter sedan) upptäckte vi att området kring såret var alldeles blårött, vi blev såklart skiträdda och ringde till vet, men det var bara ett hematom eller blåmärke som är helt normalt *PUUH* :crazy:
Nu ligger han här hemma med krage på sig och ser moloken ut, fast han mår redan bättre :p
Han är så underbar, man riktigt ser i ögonen hur han kämpar, han VILL bli frisk :love: Han ger aldrig upp.

Detta kortet speglar hans personlighet rätt bra, en lurig liten gubbe :D
Verkar som han fattar allt och lite till, han är så klok :love:
http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Kisevovve/Nyarumhundar006.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Kisevovve/Nyarumhundar004.jpg
Tilläggas kan att denna lille man är tio år gammal.

eviliny skrev:
Blivit attacker två gånger innan han hann fylla 1 år av pittbulls(bor vid ett område med många dum tonåringar med "kamphundar")

Hum. Varför skriver man inte bara blandras? Tycker det låter så jäkla illa att alla hundar med "kamphundsutseende" kallas pitbulls. Tror inte många ungdomar skaffar renrasiga pitbulls.

sådär har min också gjort. vi cyklade runt på ven och plötsligt hoppar han bara rakt ut för ett stup. det kan väl ha varit en 2-3 m ner. men det var bara att hiva upp honom igen och cykla vidare. har fortfarande inte fattat vad som fick honom att kasta sig rakt ut i tomma intet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka