Hund till Norge?

Mammadutt

Trådstartare
Okej, har reglerna ändrats eller är det vanliga vaccinationer som gäller för att ta med jycken på semester till Norge? Tacksam för svar!

Sv: Hund till Norge?

japp men så skönt att det inte är ändrat :-)

/fili som drar med chihuahuan och pappsen till Norge nästa måndag för att fiska i en vecka :-)

Enligt Jordbruksverket står följande:

Inga vaccinationer eller intyg/pass krävs vid resa mellan Norge och Sverige.

Jag var där med lillskrutten när han var tre månader, för typ en månad sen, och det krävs som sagt inte ngt alls. Det är så eftersom vi har samma regler om rabiesvaccinationer, och införsel av djur utifrån

Lycka till med fiskandet! :p

Hejsan!
Funderade på hur jag skulle lösa problemet med min icke vaccinerade hund, därför sökte jag här.
Var någonstans hittar jag info ang detta?
Vet att för många år sedan var man tvungen att ha ett friskhetsintyg, men jag vet ju inte hur det är med vaccinationerna....
Ska bara vara i Norge ett par dagar och hälsa på, men jag vill ju att det ska vara riktigt ändå.
Tacksam för svar :)

Ååå.. ska ni fiska (giowanna skrev "lycka till med fiskandet"). Vi ska till Rena och fiska lax och öring om några veckor!! Är lite sugen på havsfiske, men vi får se vad tiden räcker till...!
Skitfiske, hälsar jag.. (som bor ihop med en fanatiker som påstår att det ger otur att önska "lycka till")... *L*

Hej igen!
Jo, men det enda jag hittade där, ang utförsel av djur var (kopierar):

Utförsel
Varje land har egna regler för införsel av hundar och katter. Kontakta därför veterinärmyndigheten i det land du vill besöka eller deras ambassad i Sverige för att få rätt information.

Så det sa mig inte så mycket egentligen. Men jag kanske letade på fel ställe hos Jordbruksverket.

Liknande trådar

Övr. Hund Vad gäller när man skall åka över gränsen till Finland/Norge och skall bara stanna några timmar sen åka tillbaka till Sverige? Pass...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 453
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka