Det är ju massor med hundar som skulle döda allt småvilt de kunde om de bara fick chansen ?
Och den triggas ju av hunden den bor med, det är ju inget märkligt när de redan rykt ihop innan.
Jag vill inte heller ha den typen av hund eftersom jag vill ha bruksras men I min egen ras kan jag inte påstå att något av beteendena är superovanliga
Det är skillnad på att döda småvilt och att döda en flockmedlem den har kommit överens med innan. det är alltså skillnad på familjens egna katter som hunden känner och främmande katter man möter ute. Det kan många vittna om. En hund som jagar och dödar småvilt ute är inte konstigt. En hund som dödar en flockmedlem den tidigare kommit överens med är en helt annan sak. Då har den gått över gränsen tycker jag. Eftersom så få personer har kunskapen att hantera en hund av den typen med den typen av problem säger jag avliva. TS har en annan hund som problemhunden inte kommer överens med alls och redan har skadat och den hunden måste ju få ha ett bra liv utan risk för att utsättas för en attack igen. Frågan är om TS vill ha på sitt samvete om den omplaceras och gör samma mot någon annan? Jag hade inte velat ha det.