Cheval
Trådstartare
Jag har en Golden Retriver som tidvis smiter ofta. Nu har det varit lungt minst ett halvår men de senaste veckorna har det varit åtskilliga gånger. Vi bor avskilt och han är van att gå lös och mår inte bra när han måste vara bunden. Förmodligen inträffar detta när han känner att det finns löptikar i området och jag hittar oftast honom hos någon som har hund. Han är egentligen lydig och jag är säker på att han förstår att han inte får ge sig iväg men han kan inte stå emot.
Jag har funderat på om det skulle hjälpa att kastrera honom. Han är 5,5 år.
Han är även väldigt stressad och osäker i nya miljöer och vi undviker därför att ta med honom. Valpkursen var en mardröm! Han är världens snällaste och lydigaste hund annars men där var han helt urflippad och det gick inte att få kontakt med honom.
Tror ni med erfarenhet att det skulle bli bättre för honom och oss om vi lät kastrera honom?
Jag har funderat på om det skulle hjälpa att kastrera honom. Han är 5,5 år.
Han är även väldigt stressad och osäker i nya miljöer och vi undviker därför att ta med honom. Valpkursen var en mardröm! Han är världens snällaste och lydigaste hund annars men där var han helt urflippad och det gick inte att få kontakt med honom.
Tror ni med erfarenhet att det skulle bli bättre för honom och oss om vi lät kastrera honom?