Hund som kissar inne!

verrdogan

Trådstartare
Jag är dagmatte åt en Rottis på 1 1/2 år. har bara haft honom hemma några gånger. Men nu är de ju så att han går å skvätter överallt inne. å jag blir tokig!! Va ska jag hitta på? Ska jag säga till hans matte att jag inte vill ha han nå mer för detta? :crazy:
Är ju en stor hund så de blir ju rätt mycket onekligen. sen är mina hundar där å ska börja skvätta dom åxå vilket dom inte gjort tidigare.:eek:
 
Sv: Hund som kissar inne!

Fyll en petflska med lite grus så kastar du den på han varje gång han pissar o skäller på han. det är nog ingen ide o handgripligen åtgärda detta fel för då hinner han avbryta pinkeriet o då korrigerar du annat.

Sen det bästa med flaska är att den för mycket väsen när du kastat den så han kommer o bli ställd.
 
Sv: Hund som kissar inne!

har märkt nu att han är kraftigt över sexuell åxå. juckar på alla andra hundar. å då har jag bara hanar här. å så skäller han hela tiden så jag håller på att bli tokig.
 
Sv: Hund som kissar inne!

har märkt nu att han är kraftigt över sexuell åxå. juckar på alla andra hundar. å då har jag bara hanar här. å så skäller han hela tiden så jag håller på att bli tokig.

Just därför är det inte speciellt smart som jag sa en handgriplig korrigering på en dominant hund.
 
Sv: Hund som kissar inne!

Han kissar inte för att han behöver utan för att han markerar nått, därför är de helt okej att tilrättavisa honom då. Lär dig se när han ska kissa så du kan tillrättavisa honom i rätt ögonblick. Petflaskan låter som ett tips eller ha koppel på honom även inomhus så du kan rycka till, det behöver inte vara hårt men så att han kommer av sig. Att han juckar på andra hundar är för att han är dominat och det ska du inte heller acceptera, det är ju du som bestämmer inte han. Lycka till!
 
Sv: Hund som kissar inne!

Jag har väl då inte sagt nåt annat heller.

han är dominant o märker revir det trodde jag alla fatta att han gjorde. Gå i kamp med en dominant Rottweiler hane som du dessutom inte är flockledare över det finns bara ett slut på den sagan o det är akuten.:idea:

Det jag sa med flaska var att den kan man vara i andra änden av rummet o få han o sluta. för kommer du rusandes mot hunden kommer han sluta pinka o de korrigerar du inte själva pinkandet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 719
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 340
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 971
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp