Mimmi_Babiana
Trådstartare
Min hund har kommit in i en ålder (10 månader) har nyligen löpt osv. Där hon ser lite "spöken" väldigt lyhörd för vad som sker utanför huset osv och kan helt plötsligt börja stormskälla. Jag har hittills enbart bemött de med att inte göra något alls. Men funderar på om det kan vara en idé att försöka avbryta henne genom att till exempel kasta en godis eller en leksak. Men samtidigt vill jag kanske inte belöna beteendet heller. De kan räcka att det blåser lite extra mycket ute. Eller ska man bara ha lite tålamod och anta att det går över? Tänker att det är väldigt mycket som händer i kroppen nu som gör att hon inte riktigt fungerar som hon brukar. För att förtydliga så tycker jag att det är ok att hon talar om ifall någon är på utsidan men det är mer att hon gjort detta till lite av en grej eller vad man ska säga. Det började för en vecka sedan.
Under promenad så ser hon inte spöken på detta vis. En annan grej hon börjat med är att skälla på hundar som går utanför när vi sitter i bilen. Jag har funderat lite på skvallerträning här. Tror ni att det kan vara rätt väg att gå? Jag tycker det är väldigt intressant med just hundbeteenden så skulle tycka de vore givande med lite bollplank här
Att skrika nej eller spruta med vatten är inget jag tror på alls. Detta beteende har precis börjat så jag känner mig inte ett dugg stressad av att få fram ett snabbt resultat.
Under promenad så ser hon inte spöken på detta vis. En annan grej hon börjat med är att skälla på hundar som går utanför när vi sitter i bilen. Jag har funderat lite på skvallerträning här. Tror ni att det kan vara rätt väg att gå? Jag tycker det är väldigt intressant med just hundbeteenden så skulle tycka de vore givande med lite bollplank här
Att skrika nej eller spruta med vatten är inget jag tror på alls. Detta beteende har precis börjat så jag känner mig inte ett dugg stressad av att få fram ett snabbt resultat.