hund som äter dåligt.

jassica

Trådstartare
jag har en GD hane på två år, fyllde i augusti. han äter så DÅLIGT!!!!!! jag har testat och då tro jag nästan jag vågar påstå allt. fri tillgång, endast morgon och kväll, och har han inte ätit något inom några minuter då åker maten bort. vi har testat olika foder, både dyra och biliga varianter, vi har testat att lägga giodsaker i maten. ibland kan det gå tre fyra dagar, och under den tiden har han ätit högst ett kilo.

han dricker en massa vatten, kan stå och dricka hur mycket som helst. jagh ar börjat fundera på om han kan ha diabetes? någon som har en hund med det?

han har varit hos vet och de hittar inget fel, de säger att grandisar är svårfödda, men såhär har jag aldrig varit med om..

på sommaren äter han massa gräs, så mycket att han inte längre spyr av det. jag tippar på att han skulle behöva gå upp 10-15 kg, vissa dagar ser man revbenen och kan räkna dem tydligt på håll.

jag ska åka till vet, under nästa vecka, men tills dess, någon som har någon idé? någonting måste vara fel, och jag förstår itne varför förra vetundersökningen inte visa något:confused:

hjälp, jag vet inte vad jag ska göra med min älskade!

Sv: hund som äter dåligt.

Ett tips.

Jag vet att halsinfektion är väldigt vanligt på grandisar och dom kan ha det utan att visa några direkta symptom.
Det var inte länge sedan jag själv fick se en grandis, som var inne för helt andra saker och som dom passade på att kika i halsen när han ändå blev sederad...och den hade otroligt fula tonsiller.

Blev operation ta bort halsmandlar på den killen senare.

Just gräsätande är ett symptom som hundar med halsont ofta har. Drickandet kan kanske vara hans sätt att lindra det onda. Jag tycker absolut du ska få en veterinär kolla upp hals hals...och ofta måste dom sederas för att dom ska kunna se ordentligt. Om det inte syns något, så propsa på bakterieprov tas i så fall.

Senast ändrad:
Sv: hund som äter dåligt.

Ett tips.

Jag vet att halsinfektion är väldigt vanligt på grandisar och dom kan ha det utan att visa några direkta symptom.
Det var inte länge sedan jag själv fick se en grandis, som var inne för helt andra saker och som dom passade på att kika i halsen när han ändå blev sederad...och den hade otroligt fula tonsiller.

Blev operation ta bort halsmandlar på den killen senare.

ja det vetj ag att deras tonsiller kan spöka rejält, men denna killes tonsiller är jättefina och det är inte det som spökar. glömde nämna i trådinlägget, men vissa perioder låt oss säga tre dagar så äter han som en häst, men samtidigt då vill jag inte ge han för mycket eftersom hans mage inte är van vid det.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
523
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 373
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: Bison
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 839
Senast: solrose00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka