Jag vill inte riskera att hon släpper en halvt levande fågel/hare någon annanstans än i just min hand, så därför har jag två skilda kommandon
Ingen risk på min dels lär det inte leva när jag får det, dels tycker hon att hon kan behålla det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill inte riskera att hon släpper en halvt levande fågel/hare någon annanstans än i just min hand, så därför har jag två skilda kommandon
Jag kan inte låta bli att spekulera, lånar tråden lite halvt.
Varför vill vissa hundar äta värmeljus och rödfärg?
Det borde ju finnas en anledning.
Har funderat på samma sak. Kan förstå att hundar "smakar" på saker som luktar intressant, men att dem faktiskt försöker äta det är ju något annat. De flesta djur har ju en självbevarelsedrift att inte äta konstiga saker för att det kan vara farligt, och jag har svårt att tro att värmeljus, målarfärg och andra konstgjorda material faktiskt smakar som om dem är ätbara och goda.Jag kan inte låta bli att spekulera, lånar tråden lite halvt.
Okej.Fast just rödfärg vet jag många djur som vill äta. Linolja och vetemjöl är ju inte så konstigt
Fåglar äter ju ljus, så så konstigt är det väl inte.Okej.
Men värmeljus? Fett också i och för sig, fast man kan ju fundera. Känns lite som ett "ticks" nästan hysteriskt beteende, eller så innehåller helt enkelt produkterna nåt som lockar hunden. Som när min åt gräsgödning, innehåller tydligen benmjöl, så smaskens.
Jag kan inte låta bli att spekulera, lånar tråden lite halvt.
Men min äldsta har ätit rakblad, det är väl kanske inte att rekommendera... Antar att de slank ner när hon inventerade papperskorgen på toaletten, men viss sortering hade inte skadat.
Jag vet inte, men jag har också funderat på det.
Jag kan tänka mig att det kanske kan grunda sig i något slags hetsbeteende och blir en överslagshandling?
<snip>