Hund och minigris tillsammans?

C

Curly

Lägger tråden här eftersom jag vill ha svar snabbt!

Någon som vet om hundar går bra ihop med minigrisar?

Har en liten hund på snart 3 år och funderar på att köpa en kompis till honom. Han lider av separationsångest eftersom han tidigare har bott med sin pappa och nästan aldrig varit ensam. Visst ska man även träna dem på det, men det vore roligt med en liten minigris också och så får han en kompis.

Vi bor i en 2:a om 58 kvm så den skulle få plats!

Den skulle ha möjlighet till utevistelse etersom vi bor på markplan med uteplats (radhuslägenhet).

Någon som har erfarenhet av detta, eller av hur minigrisar är? Min granne hade minigrisar ute och de blev väldigt stora med underbett som såg ut som vildsvin med "pälsen" (glömt vad den heter) uppåt! Jättefula var dem.. och de måste varit större än 20-25 kg som minigrisar är som fullvuxna. Hur gamla blir dem? Växer de fort? Vad äter de? Min granne hade dem ute året om! Vi kommer huvudsakligen ha dem inne. Går man ut med dem som hundar, eller räcker det om de får vistas på inhängnad tomt hemma?

MKT tacksam för svar! :bow:

Min kompis har en minigris som går på lådan hemma. Även en Dobbis och en BC.

Min GD tycker om grisen jättemycket och dom hade ganska kul som mindre ihop. Nu tycker grisen att min hund är för stor så det blir inte så mycket lek längre.

Tack för ditt svar (och grattis i efterskott, tyckte jag såg nån grattis-tråd :confused: :))!

Vad är en BC och vad är GD? (Antar att det är hundar, men vilka raser?)

Gick din kompis minigris ut mkt, eller mest inne? Hur bor hon? Vi har en korsning Jack Russel/Silky Terrier som väger ca 8 kg! Som vuxen blir ju minigrisen större med sina 20-25 kg! Äter de hundmat tro? :confused: (Skojar..! :D)

Skulle vara roligt om du ville berätta lite mer! Hur fort de växer och hur gamla de blir, mm! :bow: :idea:

Oj.. läste just på Svenska Minigrisförenings hemsida (el nåt likn) att man INTE ska lämna hund och gris ensamma.. :cry: Jaha, då var den planen krossad.. Får kanske köpa en till hund istället.. :crazy:

Grisen går aldrig ut, hon hatar att vara ute annat än på balkongen.

Dom bor i en stor lägenhet, och Grisen sover i badrummet på nätterna, och när dom lämnas ensamma. Dom har inte hundarna ihop med henne utan tillsyn nämligen. Hon går på låda och har sin lilla säng i badrummet också, och äter hundmat med vitamintillskott plus massvis av grönsaker och rester utan kött i.

BC är en Border Collie och GD är en Grand Danois.

Liknande trådar

C
Övr. Djur Någon som vet om hundar går bra ihop med minigrisar? :confused: Har en liten hund på snart 3 år och ca 8 kg och funderar på att köpa en...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V