Hund med getingstick, snabba svar!

TildeAhlin

Trådstartare
Har en liten chihuahua som för ett par timmar sen fick ett stick av en geting eller liknande, gadden satt kvar och vi fick bort den. Han fick sticket på insidan mitten på vänstra bakbenet.
I början var han väldigt rädd och gömde sig under soffan, nu är han lite lugnare men vill inte ligga ner, han lägger sig men kliver upp lika fort. Jag tror att det gör ont att ligga på benet. Nu börjar det dra ihop sig till läggdags och jag vet inte hur jag ska få honom att ens ligga ner för att kunna sova.

Någon som har tips på något som kan lindra smärta och svullnad?

Sv: Hund med getingstick, snabba svar!

Krossa en Alvedon och tillsätt några droppar vatten, stryk på geting sticket och linda med ngt över så hunden inte slickar i sig det.
Fungerar väldigt bra på mig åtminstone.

Om gadden satt kvar så var det nog ett bi-stick. Prova att stryka på lite naturell aloe vera gel, det brukar lindra mot insektsbett rätt bra. Håll också koll så inte hunden får någon form av allergisk reaktion eller andningssvårigheter.

Jag har hört att man kan hålla en lätt fuktad sockerbit mot stickmärket, det ska dra ut giftet effektivt :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
Hundhälsa Min "gamling" är inte helt 100... I Vintras så fick han någon slags upphakning i ett bakben,jag var inte hemma då,men mannen var...
Svar
8
· Visningar
9 743
Senast: dpmatte
·
0
Hundhälsa Jag och min kille tar hand om en rottweiler och en chihuahua åt min moster för hon jobbar så mycket. Vi tar alltså hand om dom ca 5...
Svar
18
· Visningar
4 735
Senast: 0000
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka