Hund med diarre

S

Sickan

Vad kan man ge en hund som fått diarre att äta? Hur många dagar kan de vara innan man bör låta en veterinär titta på den?

Han äter och dricker, något slöare, annars ok.

Jag gav honom avmaskningspiller på morgonen och han hade diarre på eftermiddagen, har avmaskningen hunnit göra nytta?

Sv: Hund med diarre

Vitt ris ar bra om de ar losa i magen. Har finns ocksa 'imodium' receptfritt for manniskor och man kan ge hundar (rottis storlek) ett piller. Jag gav Mandy 1/2 nar hon hade diarrhea efter att ha atit maten till tva hastar och hon blev genast battre... efter ett besok hos vetten att kolla att det var okay.:p

UJag hade också för mig att ris var bra så han fick det igår och i morse. Däremot fick jag locka med lite buljong i för att han skulle gå på det. Jag ska också kolla med Imodium.

UJag hade också för mig att ris var bra så han fick det igår och i morse. Däremot fick jag locka med lite buljong i för att han skulle gå på det. Jag ska också kolla med Imodium.

Köp Canicur istället som är avsett för hund.

Jag hade gett ordentligt kokt ris (vi fick tips av vet. att koka 1 dl grötris i 1 l vatten tills vattnet var borta) i små portioner. Beroende på hur allvarlig diarrén är hade jag nog också låtit den enbart dricka vatten 1 dag så magen fick vila. Och därefter börjat ge ris i små portioner.

Det finns flera olika "magmediciner" för hund. Jag har gett pro-kolin när min valp varit lite risig i magen, fungerar riktigt bra!

Veterinär hade jag tagit kontakt med om hunden börjar bajsa blod.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
468
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 116
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 237

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka