Hund attackerade hästar i hage

Sv: Hund attackerade hästar i hage

sjukt att man låter så aggressiva hundar gå lösa. :crazy:

Japp, vad hundägarna inte tänker på att det kan vara väldigt farligt för hunden också.

Jag vet en hel del hästar som aktivt går in för att oskadliggöra hundar som kommer in i deras hagar.

Och en häst med mord i sinnet är ohyggligt effektiv med framhovarna. Det går blixtsnabbt och det räcker med en enda välriktad spark för att hunden ska vara illa skadad.

Det är inte för inte att hästar levt på stäppen i miljontals år där vargen har varit en av huvudpredatorerna.

Mitt gamla gotladsruss hade i ungdomen antagligen blivit jagad eller biten av hundar, han gillade dom definitivt inte och det var ytterst nära ögat ett antal gånger för hundar som sprang lösa och kom in i hans hage.

/kt

Sv: Hund attackerade hästar i hage

Efter vad jag sett på hundklubben så möter jag hellre en varg än en kamphund modell större med koppel.Seriöst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under en ridtur utanför Växjö i helgen attackerades ett ekipage av en kamphund som slitit sig från sin ägare. Ryttaren, en tjej i...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 20:e januari hände det som inte fick hända. Lina Jansson Lindbergs hästar blev skrämda av smällare och flydde från hagen. Hon...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När kusken Wilma Gerklev tränade sin häst Cubata på travbanan i Umeå slutade allt i en mardröm. Plötsligt attackerades Cubata av en...
Svar
0
· Visningar
956
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I vår ska kommunen bygga två hagar till Vallentuna 4H, som behöver mer betesmark. Hagarna ligger i Ekebyskogen och där ska gårdens...
Svar
0
· Visningar
204
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur