hund-ägare?

F

Flo-Jo

Jag fick en funderar idag när jag fick läsa en artikel som en av mina vänner har gjort.

Vi satt och snackade i stan idag i det hyfsade vädret med våra hundar och beslutade oss för spanna in lite folk.

När vi satt i stan idag och snackade så kunnde jag inte hålla mig för skratt om man ser på hur lika vi är våra fyrbenta vänner.
Jag mennar hade man set en bunte på 5 pers och sedan placerat ut 5 olika raser p ådesa 5 personerna med olika intressen och utseende så hade de nog inte varit så svårt att få i hop dem.
Vi såg idag allt från tuffa killar som gick runt med sina amstaff/pitbull korsning med nittar och korta koppel , Kvinnan som jobbar i en presentbutik med sin Chihuahua.
Familje faddern med sin Goldenretriver och så frilufts människan som kom joggande med sin Bordercolliesom troget häl kopplet i munnen och den äldre herrn med sin trogne Shäfer som säkert aldrig skulle lämna sin husse ur sikte.

Efter träffan med min vän så blev jag så nyfiken..
Hur pass gämför ni er med era hundar?
Vad ser ni hos dem som ni ser och känner hos er?

Jag kan se så mycket i mig själv i mina hundar och den personlihet som dom ut speglar.
Som fart och fläkt,reserverad,små mysig i bland och älskar att prata=)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hund-ägare?

Lady och jag är väldigt lika tycker jag.. Vi är båda väldigt dominanta mer än vad dom flästa är vilket gör att vi inte kan umgås med vissa utan då blir det bara bråk, vi har alltid rätt & när vi inte har det skall alla låtsas att de inte vet att vi hade fel. Vi håller båda fast vid det gammla & är inte rädda för något förutom de som står över oss...

Jag och min hund är ganska olika. Jag är lugn, hon är vild.. Jag är inte så "på" mot folk jag inte känner, hon vill pussa ihjäl dom. :D Jag är lång och smal, hon är liten och bred.

Envisa är vi båda två. Ingen av oss gillar kyla, regn o rusk. Och vi älskar att mysa i soffan :)

Jag och vovven är också ganska lika, men det har nog blivit så att vi växt in i varandras beteenden.

Han, som jag, älskar att ligga i soffan på kvällen, går inte gärna ut sent när det är mörkt. Han brukar gå med husse på kvällen och då är det ett jäkla dragande för att komma in igen......:D

Han är lite mörkrädd, som jag.....

Jag är barnsligt förtjust i glass, och det är han med. Visst att hundar gillar godis och sött, men här har vi hunden som förväntar sig att få glass upplagt på tallriken, i små bitar, och sedan äter han långsamt och synbart njutningsfullt..... som jag!

Båda är vi väldigt glada i att träffa folk (fast jag är inte lika oblyg som honom, jag vänder inte upp röven mot folk jag träffar tex.....), han älskar när folk pratar med honom och klappar på honom.

Han är också oerhört barnslig, och det märks inte att herrn blir 6 år iår, och dessutom börjar få grå haka! Ännu en likhet med matte! Inte hakan då :D

Och så är vi båda lika oförtjusta i dåligt väder.....

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men idag träffade jag en person (som jag kännt innan, men inte träffat på 5 år), och som både...
2
Svar
36
· Visningar
3 545
Senast: lewellyn
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka