T

toddy

Vad ska man ge åt hästen för att bygga upp muskelatur och öka hullet?? :rofl:
 
Mer mat :D

För att veta VILKEN mat man behöver ge mer av behöver man veta vad höt innehåller och vad hästen äter idag.
 
Precis som Magdalena säger måste man veta vad höt innehåller och vad hästen äter varje dag för att kunna ge ett mer utförligt svar.

Men har du en tunn häst så kan du prova med HesteKraft. Det är ett danskt foder som hästarna lätt går upp i vikt av och de tycker dessutom om det.
Annars så finns ju lucernen att ge.

Om hästen tappat mycket i vikt tycker jag att du ska åka iväg till tandläkaren och kolla upp munnen på honom.
 
Det finns inga genvägar.

Omm an som utgångspunkt har en frisk och sund häst som arbetas på ett sätt som möjliggör muskelansätting, regelbundet avmaskad och utan tandproblem är första åtgärden att öka grovfodergivan om hästen är tunn.

Detta förutsätter att grovfodret är hyfsat balanserat, annars använder du något kompletterande kraft- eller proteinfoder.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: Amk
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 933
Senast: Meglio
·
Träning Jag är inne på att titta på en superfin häst. Tyvärr har den varit vanvårdad länge, svultit mm men är nu fin i hullet ock inriden...
Svar
6
· Visningar
1 641
Senast: Unhappy
·
Hästmänniskan Fick igår ta bort min älskade ponny efter 16 år tillsammans pga. Ålderdom & att hon hade väldigt lite tänder kvar, och därav hade svårt...
Svar
6
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp