Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@mackan Han rids ju väldigt lätt några gånger i veckan. Men ser han muskelfattig ut om han jämförs med en häst i vila? Jag tänker äldre hästar kan ju tappa muskler och det vill jag undvika i den mån det går.
@mackan Det låter bra att han ser välmående ut!
@mackan jag tycker att revbenen synts och kännts för mycket så jag har ökat kraftfodret lite sedan någon vecka. Ändå tycker jag rumpan är rund.
Jag tror jag bytt massör efter den kommentaren. Råda någon att banta en häst, i synnerhet gammal, med proteinfattig halm känns sisådär. I synnerhet som det stämmer att den var bukig.Dessutom när veterinären i februari tyckte han var bukig och mager och behövde extra kraftfoder, så tyckte massören att han var så fet att han skulle äta mest halm för att banta rejält. Gick dock på veterinärens order...
@mackan Det var veterinären som tyckte vi skulle vänta med provtagning när hen var ute nu och fixade tänderna i september, men har funderat på att ringa hen igen och prata lite mer. En blir ju orolig då en PPID häst kräver extra skötsel och medicin... Ja jag får nog ringa igen och prata med henne hur vi går vidare.