Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kikade lite i mina gamla papper och det tog 9 dagar när våran veterinär tog prover för ringorm och skickade in till Statens veterinärmedicinska anstalt, från provtagningsdatum (skickades samma dag och var framme nästa) och tills det att det var "klart". Ganska många år sedan iofs.
Ringorm smittar lätt och kan även smitta via inredning, borstar och dylikt så det blir till att ha storrengöring med desinficeringsmedel om man får det i stallet . Kan även smitta till människa.
Jo det finns lite fler sorters svampar.. Ringorm är väl den man oftast hör talas om eftersom den är mest smittsam.
Hade en häst med svamp i öronen och på halsen i våras, och det är inte ngn av d 40 hästar i stallet som fått det..
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.