Hudproblem

V

Vallmo

Hej alla!

Jag upptäckte för någon dag sedan att min gamla b-ponny hade lite skorv vid manken. Detta har nu spritt sig på ett större område kring sadelstaden på vänster sida. Hon har som typ "småbarnsskorv" ner mot huden och om man drar i pälsen så lossnar den . Huden blir då kal och är helt oretad. Hon har inte heller någon klåda vad jag har sett. Ingen av mina hästar har tidigare haft hudproblem och min kunskap är ringa ang detta. Jag har försökt att läsa på men hittar ingen diagnos som jag tycker skulle kunna stämma. Både regnskollor, skabb och eksem ska ju klia....Nån som har något förslag?

Tack på förhand!

Vallmo

Sv: Hudproblem

min ponny har exakt samma som din! fast på min kliar det... hon är också väldigt mjällig i pälsen... nån som har en diagnos åt oss??

Sv: Hudproblem

hej
vi har en varmblodskille med samma problem det lossnar små tussar päls och är knottrig i pälsen (är helt ny på hästar )
det sitter där sadeln sitter och bak har ni hittat någon lösning på era problem ?

Liknande trådar

Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 448
Senast: Boj
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort ang vår NewFoundland-hane som bara tycks bli sjukare och sjukare. Redan en kort tid efter vi fick honom...
Svar
4
· Visningar
2 040
Hästvård Med riskt för att bli tjatig eftersom det finns fler hudtrådar nu men inget stämmer med detta.. Kanske någon har tips eller förslag...
Svar
3
· Visningar
1 416
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?