Hubertus allround, hjälp!

E

Eeiram

Hej!

Jag skall köpa en bättre begagnad sadel till mitt varmblod (som för tillfället endast är riden med westernutrustning). Jag har fått låna en Hubertus allround som ägaren ville ha 3000:- för (då inkluderar det stigbyglar och -läder). Då jag inte har mycket erfarenhet at sadlar undrar jag hur bra märket Hubertus är? Är 3000 ett överpris? Hon som skall sälja den sade "egentligen hade jag tänkt mig 4000:- eller 3500:- för den, men om jag kan sälja den på nära håll [hon bor i samma samhälle som jag och är dessutom vän med mina föräldrar] så kan jag gå ner i pris till 3000:-.

Mycket tacksam för svar!

/Marie

Hubertus är överlag ett bra märke, men kolla för guds skull att den inte är sned! Har sett två Hubertus som varit sneda, vet inte om det beror på märket eller om sadeln blivit sned på annat sätt.

Vet du om sadeln passar hästen btw? En illa sittande sadel kan göra MYCKET mer skada än nytta.

Ok. Hur skall jag kolla hur skicket på sadeln är?

Kan 3000:- vara ett överpris för det märket, är är det ett märke med kvalitet?

Jag har inte hunnit prova den på hästen än då jag hämtade den idag men ahr mycket ont i ryggen och kan en lyfta den så högt. Det får vänta någon dag. Finns det några riktlinjer jag kan gå efter då jag provar den?

Jag har en Hubertus till min fjording och den är skön att rida i och ligger bra på breda ryggar utan manke. Jag köpte den begagnad för 2000:- i gott skick. Vet dock inte hur gammal den är, men jag tror att 2-3000 är ganska normalt.

Liknande trådar

E
Utrustning Hej! Jag letar efter ljus och lykta efter en bättre begagnad allroundsadel till mitt varmblod. För tillfället har jag endast...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Colombia_Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka