Hsäten stegrar sig.

C

__chantea__

Min kompis brukar leda ut och in en 3- åring valack som är jätte snäll och mkt mysig. En gång då jag var med ( första gången jag var där) Stegrade sig hästen då vi gick till stallet han stegrade sig ca 4 gånger. Jagblev inte rädd av mig jag gick på andra sidan av hästen. Han höll på och stegrade och stegrade tills jag gick ca 10 m backom dom då slutade han. Min kompis sa att han aldrig brukar göra så. Nu undrar jag är det för att han är rädd för mig eller har han ingen respekt för mig eller min kompis. Han verkade inte rädd vissade i alla fall inte ögonvitorna utan det verkade mest som han var störd av mig.! :confused:

dom flesta hästar leds bara från den vänstra sidan.
hästar funkar ju så att man måsta lära in båda sidor på hästen.
har den aldrig haft någon på den högra sidan när man leder så är det ju en helt ny grej för hästen

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: sorbifolia
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 188
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama