Sv: HrimFaxi-Islandshästklubb!!!
NÄe haha alltså vad är detta...du är den andra som säger att den blåa boken är skit typ.
jag ska aldrig mer nämna den för någon man blir ju totalt utskrattad ju och jag som inte vet så mkt om teckenspråk vet ju inte varför riktigt heller.
vad är det för skillnad mellan "det talade svenska språket som går igenom teckenspråket. Det finns nya, aktuella böcker idag som bygger på teckenspråkets egen grammatik." då? alltså vad är den egna teckenspråks grammatiken för nåt och varför kunde det inte få vara kvar den som liknar det talade svenska spårket? innebär det att för oss som är hörande så är det svårare med den "nya" egna teckenspråks grammatiken?
innehåller teckenspråket lika mycket/mindre eller mer grammatik som svenskan? vad finns det mer för skillnader man kan beskriva lite lätt utan att skriva en hel bok
tips gärna om någon bok som finns.
okej om jag kommer in på skolan så finns det säkert en hel del döva att umgås och prata med....annars kommer jag och rider med dej nån dag om det är okej, när jag kan prata lite teckenspårk iaf
vem är det du har som följer med dig när du rider lektioner och sånt? hur gör du i det vardagliga livet för du kan ju inte ha med dig en tolk jämt?! när känner du att du absolut Måste ha med en tolk och när behöver du det inte?.
om detta blir för mkt om teckenspråk kan vi ju PMa istället
okej den utbildningen jag sökt till är Fellingsbros folkhögskola, där står det att kraven är minst godkänt i svenska A och B och jag har VG i svenska A iaf....sen så ska man ju ha G i allt annat oxå såklart.
men det står bara att om man kan teckenspråk så är det meriterande men inget krav.
så därför har jag tatt chansen och sökt endå.
jag menar så lite folk som vill bli det så får de knappt ihop till 16pers (som det ska vara i varje klass)
man måste ju såklart ha grundskole kompetens.
och jag tror inte att de har nåt emot att man inte kan det....bara man har viljan att vilja lära sig. eller?
när/om jag blir kallad till intevju så gör de olika tester men vad jag hört grundar sig testerna i att testa mkt motorik m.m att man ens ska kunna lära sig och inte ha allt för svårt för att lära sig teckenspråket.
sen så får man säkert visa vad man kan OM man kan nåt och jag antar att blir det över 16 sökande så tar de såklart de som kan teckenspråk och har lätt för det i första hand. antar jag...
vad är det du jobbat/jobbar med då?
trivdes du i Örebro? hade du hästar då med?