12 år låter inte mycket vad det gäller detta tycker jag. Skulle nog gå på hovslagare B´s linje, men väldigt långsamt fram. Med det som hovslagare A framför i åtanke, så om man väljer att korrigera hoven till plan, att man gör det stegvis, kollar hästen extra noga efter smärta/hälta och om detta uppstår stoppa utplaningen iallafall för en tid. Inne i ben och leder finns ju massvis med senor och ligament som förmodligen behöver byggas om vad det gäller styrkefördelning i och med en sådan verkning. Vet inte hur lång tid detta bör beräknas ta, men vad det gäller människor har jag för mig att det sägs att det är vad som tar längst tid att bygga upp (jämfört med t ex muskler och kondition).
Så som jag ser det, båda har förmodligen rätt på sitt sätt, men i och med endast 12-årig häst tror jag mest på B, dock förändringen stegvis under lång tid. Vad ser B för tidsperspektiv i detta?
Så som jag ser det, båda har förmodligen rätt på sitt sätt, men i och med endast 12-årig häst tror jag mest på B, dock förändringen stegvis under lång tid. Vad ser B för tidsperspektiv i detta?