Hovslagare se hit! Lärling??

MaRomer

Trådstartare
Till våren tar jag studenten och hade tänkt ig att söka vidare till Hovslagarskolan i Skara. Men eftersom jag bara är 19 te sommaren får ja vänta ett år till. Om jag nu kommer in.

nu till det jag undrar. Finns det någon hovslagare som skulle vilja ha med en "lärling" under hösten-våren???Detta är inte en fråga personligen utan som en enkät. Men skullle det vara så att ni bor i Ljungby trakten e det bara å pm:a mig.

Jag har grunderna i verkning men aldrig slagit på en sko. Har haft häst sedan jag var 6 år och har nu tre st egna. Jag är välgigt mån om hovarna och tycker vel inte att jag har varit nöjd med mina hovslagare. Jo en men han hörde inte av sig när jag ringde så jag var tvungen att ringa en annan.

Någon här som pluggat i Skara??? Min förra hovslagare hade gjort det å han var den bästa jag haft.

Tacksam för svar.

Sv: Hovslagare se hit! Lärling??

Kan ju vara så att det inte är någon hovis som bor i dina trakter!

Är det inte bättre att gå in på hovslagarföreningens hemsida och hitta en hovslagare som bor nära dig och ringa henne/honom och fråga?

jojo54 skrev:
Kan ju vara så att det inte är någon hovis som bor i dina trakter!

frågan är inte riktad till hovslagare i min hemtrakt, utan till alla i sverige. Jag vill bara veta om det finns någon som har haft en "lärling" under ett år....och hur det gick till

Vår hovslagare har haft lärlingar men inte under ett helt år. De fick verka våra hästar under bevakning av honom (och oss) :)

hanna_shetland skrev:
Vår hovslagare har haft lärlingar men inte under ett helt år. De fick verka våra hästar under bevakning av honom (och oss) :)

jo min ena hovslagare har oxå haft en lärling men det var hans kompis...men jag kanske ska slå honom en signal=)

Liknande trådar

Hästvård Jag tog över ett 20-årigt arabsto i september med kraftigt misskötta hovar. Möjligen har hon även haft fång våren -17. Hennes fötter var...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 739
Senast: ameo
·
Hästmänniskan det ryktas om att hovslagar utbildningen i uppsala startar igen till hösten. frågade T på hådens men han visste ingenting om det...
Svar
6
· Visningar
1 574
Senast: Mattis
·
Hästvård Hallojs! Vill ställa denna fråga till ngn som vet vad man kan göra åt det. Har ett arabsto, som slår ihop samma sidas fram & bak...
Svar
9
· Visningar
2 268
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama