hovskägg, klippa ben? Hjälp

pannis

Trådstartare
Någon har försökt klippa hovskägget på fjordingen jag rider. Det är det fulaste jag sett! Hästen har jätte lång päls på benen och jättelångt hovskägg, men nu är alltså hovskägget bortklippt. Dock bara på ena frambenet. Jag har försökt jämna till det lite men det ser inte alls bra ut. Vad ska jag göra? Han är helklippt förutom benen och det har inte börjat växa ut sommarpäls än. Ska jag klippa benen helt? Hur kommer det se ut när den nya pälsen växer ut?

Sv: hovskägg, klippa ben? Hjälp

Låt det vara, klipp lite med saxen så det ev blir lite jämnare. Men de fäller ju snart ändå och ny fin päls kommer istället.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 112
Senast: Wenniz
·
Hästvård I februari tog jag över en häst på halvfoder och tar över honom på hel nu när ägaren hittat en ny häst. En fransk travarherre född -01...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Bufera
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 160
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka