mahlmt

Trådstartare
Någon som ska rida Hovdala vid Hässleholm 17/7?
Jag tänkte starta 8km med min 4-åring. Fast vi skulle igentligen behöva en hästgump att åka bakom. Risken är annars att jag får hoppa av o gå hela slingan:D.
Ingen som funderar på en långsam 8km på Hovdala?
// Linda

Sv: Hovdala

Jag planerar att (om inget oförutsätt inträffar så klart och) om hästen fortfarande känns redo för det när det är dags att anmäla, att starta 20 km på Hovdala med min 5-åring.

Hej

Jag har anmält mig på klass 1 (20 KM) med Löparen...

Herregud va bra det gick!
Tur jag hade med mig unge mannen för den gamle hade varit stressigare.
Stod som ett ljus när vi visade veterinärbesiktning. Detta blev en mycket bra intruduktion till distans för Gagarin. Lugn men tände ändå till när vi red iväg.
// Linda

Härligt att komma ut på en tur.

Hovdala är kanon-område för både hästar å tvåbenta.
Sharkina var nöjd o glad med sin 12 km-bedrift:p

Och jag kom runt med min tant på 8 km rundan, dock även om hon blev sur för hon inte fick galoppera länge :banana:

*kl*

Vi kom också runt våra 20 km även om hästen tyckte det var tufft på slutet. Tycker det är superkul att det ordnas PP för oss som vill testa om distans är något för oss, men jag saknade väl tyvärr lite ordning och mer "riktig tävling"-känsla som det har varit på den PP jag varit på tidigare, med fasta tider. vet grind osv, det är det vi åker för att träna på, rida ut kan vi göra hemma.
Nu var det kanske jag som missuppfattade inbjudan till att det skulle vara mer "på riktigt" och därför blev besviken när jag kom dit och insåg att var mer "det kanske går att lösa om du vill" för då hade vi inte åkt så långt. Hur brukar det se ut på andra PP ni som har varit med längre än jag?

Till nästa gång vet jag att jag ska undersöka upplägget noggrannare innan jag anmäler mig! :) Hovdala var ett jättetrevligt område och där rider vi gärna igen om vi har vägarna förbi.

Hovdala har varit som en tävling alla gånger innan och var tänkt att köras så denna gången också.
Men tyvärr måste man ha funktionärer och dessa lyser med sin frånvaro. Så den här gången så fick vi inte ihop folk. Valet stod mellan att ställa in eller köra som vi gjorde.
Jag förstår att man tyckte det var lite konstigt upplägg men det var väl bättre att det blev av än att vi ställde in det?
// Linda

Absolut var det bättre att man körde på ändå, självklart. Tyvärr så uppfattade jag inte den förändringen i RM, stod bara att det var mer satsning på oerfarna ryttare, för hade jag vetat det så hade jag ju kommit dit med andra förväntningar, eller eventuellt startat en annan sträcka med en annan häst, för miljöträningens skull.
Jag kritiserar inte arrangören eftersom jag vet att det är svårt med funktionärer till alla arrangemang alltid oavsett gren.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: snöflingor
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 075
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar