Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan ju tänka fel men antar nästan att det kan vara svårt att mäta rotationen när hovväggen inte finns kvar. Man mäter ju hovbenets läge i förhållande till hovväggen. Detta syns tydligt på sidan som är länkad i tråden där de har lagt en skena eller liknande över hovväggen.
Hur lång tid gick det mellan det att de skar upp hovväggen till dess hon haltade till dess hon röntgades? Hur konstaterade ni att hältan inte hade ngt med uppverkningen att göra (jag förstår det så när jag läser ditt inlägg)? såg att jag skrivit fel, hon var halt innan hon verkades upp. Hon blev skodd sen tre dagar efter blev hon halt, jag ringde hovslagaren som kom ut och verkade upp vf men det är höger fram som hon visat hälta på. Även den är röntgad men den var helt ok. Så troligast är väl att hon belastat höger fram fel då hon haft ont i vänster vilket gett hältan
Jag får det också till att 41 grader bör innebära att hovbenet pekar rakt ner och antar att det i stort sett är omöjligt.
Hur mår hästen nu?
Om den mår mkt dåligt är det kanske bäst att avsluta det. Men annars hoppas jag att du får en möjlighet att ta reda på vad som har hänt din häst
Hästen mår bra, hon är pigg och rör sig bra inte stel eller så. Därför
Är det svårt för mig att förstå att hon skulle vara så dålig
.[/QUOTE
Delvis KL
Varför skriver ni 40-talet grader
Delvis KL
Varför skriver ni 40-talet grader
Man räknar ju skillnaden mellan hovvägg o hovbenets vinkel- hur mkt de har avvikit från varandra.
15 grader är grav rotation.