Hovbensrotation-Fång

K

kivanna

Har en fråga ang igångsättnig efter fång-hovbensrotation, när får/ska man sätta igång hästen igen? hade hovbensrotation juni -04 men fick fång här igen i januari men jag kommer inte ihåg hur länge hästen ska stå. mvh kivanna

Sv: Hovbensrotation-Fång

Det bästa är kanske att kolla med din veterinär? Det beror ju på väldigt många faktorer när du kan börja rida igen. Är hästen halt? Hur länge äter den medicin? Allmäntillståndet?

Min häst fick fång i juni 04 och har varit knackig ända tills årsskiftet... Så det är nog olika

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: animalasia
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 627
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 396
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
479
Senast: Anonym456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka