Hovbensfraktur

bergsvic

Trådstartare
Hur skulle ni med erfarenhet av hovbensfraktur säga att prognosen för denna fraktur ser ut?

1000013750.webp

Beror på.

Har sett liknande 2ggr. Den ena hästen läkte aldrig, den andra funkar helt utan problem i dagsläget.

Givetvis, men vill även höra vad andra har för erfarenheter, därför jag ställer frågan här!
Men det är ju så individuellt beroende på hur frakturen ser ut. Det finns ingen mall för hur det läker därav du får bäst svar av veterinären för just din häst. Här efterfrågade du prognos på bifogad röntgenbild och inte efter andras erfarenheter i ditt originalinlägg.

Men det är ju så individuellt beroende på hur frakturen ser ut. Det finns ingen mall för hur det läker därav du får bäst svar av veterinären för just din häst. Här efterfrågade du prognos på bifogad röntgenbild och inte efter andras erfarenheter i ditt originalinlägg.
Det är väl rätt rimligt tycker jag. Frågan ställs ju då till andra som haft samma typ av fraktur. Om inte bilden bifogas så blir det ju fråga om alla typer av frakturer och TS kan inte läsa ut något från svaren.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Amk
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
435
Senast: Mearas
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna