Hovbensfraktur

bergsvic

Trådstartare
Hur skulle ni med erfarenhet av hovbensfraktur säga att prognosen för denna fraktur ser ut?

1000013750.webp

Beror på.

Har sett liknande 2ggr. Den ena hästen läkte aldrig, den andra funkar helt utan problem i dagsläget.

Givetvis, men vill även höra vad andra har för erfarenheter, därför jag ställer frågan här!
Men det är ju så individuellt beroende på hur frakturen ser ut. Det finns ingen mall för hur det läker därav du får bäst svar av veterinären för just din häst. Här efterfrågade du prognos på bifogad röntgenbild och inte efter andras erfarenheter i ditt originalinlägg.

Men det är ju så individuellt beroende på hur frakturen ser ut. Det finns ingen mall för hur det läker därav du får bäst svar av veterinären för just din häst. Här efterfrågade du prognos på bifogad röntgenbild och inte efter andras erfarenheter i ditt originalinlägg.
Det är väl rätt rimligt tycker jag. Frågan ställs ju då till andra som haft samma typ av fraktur. Om inte bilden bifogas så blir det ju fråga om alla typer av frakturer och TS kan inte läsa ut något från svaren.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 794
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hejsan alla Buke Har varit på återbesök idag med min häst där det har konstaterat att han har trasiga fibrer på gaffelbandet!! Nån som...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: Idaw83
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 891
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar