Hovarna växer utanför skon!

M

mimmi_92

Hej!
Min häst skoddes för 3,5 veckor sedan, och hovarna har redan börjat växa utanför skon uppe vid trakterna!

Jag vet att hovarna växer mycket när de går på bete, men inte ska man väl behöva sko om var tredje vecka!? :eek:

Hur farligt är det när hoven växer lite utanför skon? Klämmer det jättemycket?

Sv: Hovarna växer utanför skon!

sko bredare, så borde du kunde ha dom åtminstone 4 veckor. min växer massa hela året, skor var 5.e och då är hovarna lite på utsidan redan. men går ej att sko bredare.

Be hovslagaren lägga ut skon. Var glad att du har en häst där hovarna växer! :idea:

Det är intre säkert dom har växt, de kanske har flutit ut av fukten när den går på bete. Fråga din hovis.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 605
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 659
Senast: super
·
Hästvård Hej! Vi har för ett tag sedan fått hem en ponny. Tidigare ägare sa att hästen behöver skos var 8 vecka, men nu har det gått sju veckor...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Dessie2010
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka