Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket är bäst att ge om man vill stärka hovarna samt göra hårremmen finare? Kiselgur, Biotin, ngt annat?
Det tar flera månader innan man märker ngn förbättring av biotin (om man nu gör det). Jag smörjer hovarna med vanlig matolja. Torkar inte tjära ut hoven?
I en film om hovvård säger dom att Biotin är bara båg, att det inte fungerar alls... Jag körde med biotin förut, men slutade med det då jag hörde det var "dåligt". Dessutom är det ju så dyrt!!
Jag gör såhär istället jag: Ställer varje hov i en hink med vatten nu som då och så får dom stå där i ca 5-10 min. Hoven behöver vatten för att inte torka ut. Speciellt på våren och sommaren då leran torkar ut och förstör hovarna. Funkar bra tycker jag! Dessutom är det gratis
Flera månader?! Det betyder ju att man måste hålla på och köpa en massa ny
Ja visst skall man ha en bra foderstat men det ger ingen garanti till att hovkvaliten blir bra oxå. Att räkna på foderstater är bra och det skall man göra men det är oxå bara teoretiskt. Om du har en häst som har problem att smälta maten eller ta upp energin så kanske man måste öka på foderstaten för att hästen skall må bra. Alla hästar är olika och har olika behov.