Hotell centralt i Stockholm?

Michellan95

Trådstartare
Nästa vecka ska jag, min man och vår dotter åka till Stockholm och övernatta en natt men vi skulle vilja ha tips på bra boende :up:
Vi kommer att åka upp med tåg och dottern är fyra år gammal så ett hotell relativt nära stationen är ett plus. Pris är väl kanske sekundärt eftersom det ändå blir dyrt när vi ska inhysa tre i ett hotellrum. Det viktigaste för oss är väl närheten och att hotellet är bra med god service (bra hotellfrukost är ju ett plus :angel: ).

Förra året bodde vi på Royal Viking och närmre än så kommer man väl inte stationen men det kan kanske vara kul att prova på något nytt.

Jag tycker att Scandic Plaza vid Sergels torg är bra. Centralare kan man knappast bo och de har jättemysig matsal. Nordic Light är också helt ok, ligger närmare stationen.

Adlon hotell är supercentralt och lite mysigt sådär (typ gallerhiss och lite retrodetaljer) om jag minns rätt! Billigt också har jag för mig.

Var på invigningen av Miss Clara också i våras och det verkar riktigt nice! Lite lyxigare än Adlon sådär. Vi fick sjukt god mat också, så köket verkar bra!

Budgetalternativ: omena hotell på Torsgatan. Upp till fyra bäddar i ett rum under 1000-lappen MEN ingen frukost. Smidigt med datoriserad inloggning och dörrkod. Fräscht. Nackdel går ej att lämna bagage eller komma in före 16.00.

Lämna bagage är nog något vi vill kunna göra. Vi planerar att åka upp tidig förmiddag och släpa på bagage i 6-7h känns inte allt för lockande.

Scandic grand central har family superior rum för upp till 3 personer och ligger väldigt nära stationen. Har dock ingen uppfattning om frukost men andra scandic jag bott på har helt okej frukost men det kan väl variera lite förstås mellan olika hotell även inom en kedja. Du kan alltid kolla om du kan hitta ett bra pris på trivago.se de söker på olika sajter som t.ex. hotel.com efter bästa pris.

Liknande trådar

Fritid Tänkte att bukefalisterna kan komma med förslag. Jag är ledig på fredagen som ju är klämdag och vill åka iväg och göra något. Min sambo...
2
Svar
34
· Visningar
2 488
Senast: Petronilla
·
Fritid Jag och min dotter ska åka till Berlin över en helg i slutet av oktober och jag letar efter hotell. Läget är mindre viktigt än känslan...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: fejt
·
Äldre Jag undrar om nån har nåt tips ett prisvärt hotell (inte för dyrt men inte billigt pga att det är sunkigt heller) i Stockholm? Jag kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 003
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 294
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar