Hotade hästen när ägaren ville säga upp kontraktet

Sv: Hotade hästen när ägaren ville säga upp kontraktet

Men om det nu var ett muntligt kontrakt. är det inte bara att hämta hem hästen då? iochmed att det inte går att bevisa på kontraktsbrott utan blir ord mot ord.

Men om det nu var ett muntligt kontrakt. är det inte bara att hämta hem hästen då? iochmed att det inte går att bevisa på kontraktsbrott utan blir ord mot ord.

Ett muntligt avtal gäller ju lika mycket som ett skriftligt, men det är synd att det inte framgår i texten om de kommit överrens om hur de ska gå till väga om ägaren vill ha tillbaka hästen (uppsägningstid etc).

Det kan ju lika gärna vara så att hon vill ta hem hästen innan perioden de kommit överrens om gått ut. Inte för att det rättfärdigar hotet, men ändå.

Det vet jag att det är. Men iochmed att det står ord mot ord + att fodervärden har hotat hästägaren.

Det är alltid lite väll ludig informationen i nyheter angående hästar. Iaf jag vill jämt veta mer än det som står.

gud vad läskigt, låter precis som en som var hästskötare till ena hästen i stallet :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 771
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka