A

AtletShipping

Nu när det börjat bli kallare har min häst börjat att hosta.
Han får inte "hostattacker" utan hostar till ibland, tex när han precis kom ut i hagen så hosta han en gång och har hostat till ibland när man ridit (när man skrittar på lång tygel) i paddocken (men underlaget var fuktigt så det damma inte skulle jag tro)

Han är inte snorig men hans ögon rinner lite men det har de gjort sen han kom (1 månad sen) och hostan har börjat för drygt 1 vecka sen.

Har aldrig hört han hosta i boxen, och han äter hösilage, för han är känslig för damm.
Det är rätt varmt i stallet oxå.
Så det blir ju en visst tempratur sjunkning när han kommer ut och än så länge går han med ofodrat regntäcke men när det regnar brukar jag lägga ett tunt stalltäcke under.

Kan det vara början på förkylning?

Liknande trådar

Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
3 006
Kropp & Själ Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning. Sen...
Svar
16
· Visningar
1 333
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Freazer
·
Hästvård Hallå, har kollat runt lite i forumet men hittat mest äldre trådar. Jag har en häst som jag köpte för lite mer än 1 år sen. På våren...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: Dumle74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka