H

Hannzo

Har precis köpt mig en unghäst. Idag när vi var ute & red så hostade hon till 4 ggr. Alla gånger i samband med att vi travade, eller efter vi precis saktat av från trav.

Har även uppmärksammat att hon under heltiden hon stått hos mig haft konstiga ljud för sig. Kan vara när hon äter, står på gången, rör sig, ja, när som helst. Låter som när en häst krubbiter/drar in luft, eller som att hon sväljer. Varför gör hon så? :crazy:

Någon som har något att komentera? :crazy:

Sv: Hosta..

i stället för att analysera, kontalta vet. för ett besök. Vad för besiktning gjorden när du köpte den?

Klart jag ska/har kontaktat veterinär. Veterinären kommer ut nästa vecka.

Men vill fortfarande höra om någon annan har erfarenhet av detta?

Det gjordes en klinikbesiktning innan jag köpte henne. Men har sedan dag 1 haft detta konstiga ljud för sig.

kanske kvickdrag eller alergi? kontakta vetrinär :)

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 139
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 772
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat