T

Tomaten

Båda mina hästar har fått hosta.Utan några som helst andra symptomer, ingen feber, inget snorande eller hängighet.
Jag har misstänkt höet och vattnar nu detta men tänkte bara fråga om det kan vara ngåot annat, finns det någon sjuka som bara ger hosta?
vad tror ni? :cool:

Sv: Hosta?

Kontakta veterinär om det inte blir bättre på några dagar. Risken är annars stor att det blir kroniskt, vad det än beror på. :crazy:
/Mitrolle som tyvärr sett flera hästar bli kroniker pga att folk inte gjort något

okay, var bara det att jag skulle på en liten "tävling" i morgon.Hästarna har varit tränade ordentligt trots hostan, fick rådet att rida som vanligt de hostar typ 4 grr/dag mest på morgonen.Ja, vi får väl se vad jag ska göra.har nåogn nåt mer tips så!

Beror nog på höet tror jag. Så gjorde en av mina förut men sen jag började med höensilage hostar han inte alls, ett annat tips är oxå utebox vilket brukar funka perfekt...

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Murray
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka