C

charlottehjorth

Hej!

Min häst har Kronsik hosta copd. Hon har mycket problem vid fukt, när vädret
är fuktigt svårt att andas. I stallet på vintern när det blir lite fukt så
har hon svårt. Hon hostar upp stora snor/slem klumpar ifrån näsan/munnen.
som är typ vita/ lätt gula och tjocka. som sätter sig på boxväggen.
Men jag ge henne slemlösande medecin så blir hon bättre + att hon står på torv
och få ensilage/hösilage

Har ni några fler tips??;)
På medecin mm?;)

Sv: Hosta

Medicinrådgivning får du i första hand av behandlande veterinär.

I ett tidigare stall, hade vi en äldre halvblodsvalack med samma problematik (tror jag) enligt de symptom du nämner. Han fick cortisontabletter de perioder han var som värst. Han var nämligen gräs/dammallergiker oxå.

Sv: Hosta

Vad din häst har för strö och vad den äter för foder är en minimal del i hostproblemet.
Vad fodras övriga hästar i stallet med? Vad har de för strö? Hur ordentlgit mockas det, luktar det ammoniak? Hur är luften rent generellt istallet? Har du provat utebox/lösdrift? osv.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Freazer
·
Hästvård Nu e jag uppgiven, Vaför blir hästarna inte av med hostan? Jag drar hela förloppet. I mars/april 2007 blir 2 av mina 3 hästar lite...
Svar
15
· Visningar
1 951
Senast: Jettan
·
N
Hästvård Jag behöver tips och råd för min häst! Han började hosta för ca ett år sen. Veterinären konstaterade astma. Fick utskrivet Ventapulmin i...
Svar
8
· Visningar
2 252
Senast: Fantasi
·
A
Hästvård Jag har en häst som fått diagnosen kronisk bronkit.. För ett par år sedan var han JÄTTEdålig! Bukandades och andades tungt bla Och hade...
Svar
7
· Visningar
1 447
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka