Jo jag har vet.kontakt. Ska prata med henne idag.]Att hästen blir tung i andning vid galopp, kan bero på att de finns slem kvar längst ner i lungspetsarna. Det är inte förrän man kommer till just galopp som hästen tar så djupa andetag så det når ända ner sas.
För många år sedan fick min donna en kemisk lunginflammation, och det berodde på att hon fick erlichea och var ganska orörlig då hon hade ont i kroppen. Jag fick då slemhinnevidgande och slemlösande, sedan fick jag order om att sätta i gång henne jätte försiktigt. Och det skulle komma slem, massor med slem vilket det även gjorde. Det tog 4-5 månader innan allt var ute, och som sagt de sista satt i lungspetsarna och kom inte fram förrän vid galopp.
Jag tycker du ska rådgöra med din veterinär, luftvägsåkommor är inget man vill laborera med själv då det kan ge livslång konsekvens.[/QUOTE]
Jag har kontakt med vet. Tänkte bara hlra
470"]Att hästen blir tung i andning vid galopp, kan bero på att de finns slem kvar längst ner i lungspetsarna. Det är inte förrän man kommer till just galopp som hästen tar så djupa andetag så det når ända ner sas.
För många år sedan fick min donna en kemisk lunginflammation, och det berodde på att hon fick erlichea och var ganska orörlig då hon hade ont i kroppen. Jag fick då slemhinnevidgande och slemlösande, sedan fick jag order om att sätta i gång henne jätte försiktigt. Och det skulle komma slem, massor med slem vilket det även gjorde. Det tog 4-5 månader innan allt var ute, och som sagt de sista satt i lungspetsarna och kom inte fram förrän vid galopp.
Jag tycker du ska rådgöra med din veterinär, luftvägsåkommor är inget man vill laborera med själv då det kan ge livslång konsekvens.[/QUOTE]
: 470"]Att hästen blir tung i andning vid galopp, kan bero på att de finns slem kvar längst ner i lungspetsarna. Det är inte förrän man kommer till just galopp som hästen tar så djupa andetag så det når ända ner sas.
Jo, jag har kontakt med vet. Tönkte