Hösilage som inte är plastat?

När tsckorna är högdräktiga, och de första sex beckorna av dihivningen, då behövs det enormt mycket protein och megajoule.
Även växande lamm, som börjat äta grovfoder (fr ca 55-60 dgr), behöver höga värden om de inte går ute på bra vårbete.
Tackor eller baggar dom är vuxna och ej dtäktiga kan äta betydligt klenare foder.
Ursäkta att jag har "feta fingrar" på mobilens sketna tangentbord...

Jag är också övertygad om att jakten på torrt hösilage till hästar gör hö-stråna hårdare och då punkterar de stråna närmaste lagret plast och det blir en luftficka och sen möglar det. Skulle gärna se en TS på 55-isch
Det stämmer, det är ytterligare ett problem med för hög ts i plastad bal.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Lejd
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 681
Senast: Lhas
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 779
Senast: Unhappy
·
Foder & Strö En bekant i Sverige har varit med och köpt ett stort parti (inplastat) Polen-hösilage och nu har det blivit dags att använda detta. Bal...
Svar
14
· Visningar
3 397
Senast: caradan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama